فراوری 153 مگاوات انرژی خورشیدی در نیروگاه های شمال تهران خبرنگاران

به گزارش مجله نازلارا، معاون شهردار منطقه یک گفت: شهرداری منطقه یک به منظور کاهش مصرف سوخت های فسیلی و آلودگی هوا با احداث 6 نیروگاه خورشیدی اقدام به فراوری سالانه، 153 مگاوات برق کرده است.

فراوری 153 مگاوات انرژی خورشیدی در نیروگاه های شمال تهران خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار کرد: منطقه یک تهران از پتانسیل قابل توجهی برای بهره گیری انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی برخوردار است و به کارگیری این نوع از انرژی ها راه حل مناسبی برای غلبه بر معضلات محیط زیستی است.

او با اشاره به بهره برداری از ساختمان مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر و افتتاح نیروگاه های خورشیدی در سطح منطقه اضافه نمود: منطقه یک باهدف فراوری قسمتی از احتیاج مصرفی برق ساختمان های خود تا انتهای سال 98 اقدام به احداث 4 نیروگاه با توان مجموعاً 45 کیلووات کرده و در سال 99 با افتتاح 2 نیروگاه دیگرمجموع توان نیروگاه های خود را به 85 کیلووات رسانده است.

جعفریان توضیح داد: نیروگاه های فتوولتاییک در کشور ایران با توجه به اهمیت بالای فراوری انرژی و شرایط بی نظیر تابش خورشید نسبت به سایر کشور ها پتانسیل بالایی در مورد انرژی خورشیدی داراست به طوری که این نیروگاه ها سالانه قادر به فراوری 153 مگاوات برق بوده که 14 درصد برق مصرفی ساختمان ها را تأمین کرده و از طرفی از انتشارسالانه 150 تن گاز co2 در هوا جلوگیری می نماید.

معاون شهردار منطقه یک با معرفی مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر واقع در بوستان نیلوفر به عنوان اولین ساختمان انرژی کشور براساس معماری پایدار و با امکانات 20 کیلووات نیروگاه متصل به شبکه (ongrid)، دیوار استرامیت، دیوار ترومب، خشک کن خورشیدی، اجاق خورشیدی، تصفیه آب خورشیدی، گلخانه خورشیدی، توربین بادی، بادگیر وآبگرمکن خورشیدی گفت: این مجموعه در سال 86 طراحی و پذیرای 3 هزار و 200 نفر ساعت علاقمندان، دانشجویان و دانش آموزان است که از ساختمان بازدید و با انرژی های تجدید پذیر آشنا می شوند.

این مقام مسئول اضافه نمود: در این مرکز دوره های مختلفی از جمله طراحی سیستم های فتوولتاییک، نصب و تعمیر آبگرمکن های خورشیدی و اینورتر خورشیدی، توربین های بادی و.. جهت توانمندسازی نیروی انسانی متخصص در حوزه مرتبط و اجرای سیاست ها و برنامه های ترویجی و گسترش دانش فناوری انرژی های تجدید پذیر با استاندارد های سازمان فنی و حرفه ای کشور با صدور گواهینامه مهارت بین المللی با قابلیت ترجمه در 186 کشور برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 952

به "فراوری 153 مگاوات انرژی خورشیدی در نیروگاه های شمال تهران خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 153 مگاوات انرژی خورشیدی در نیروگاه های شمال تهران خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید