ثبت سند چه شرایطی دارد؟

به گزارش مجله نازلارا، برای ثبت اسناد به صورت مقدماتی باید چندین مرتبه در روزنامه های مختلف آگهی منتشر گردد.

ثبت سند چه شرایطی دارد؟

به گزارش خبرنگار ، برای ثبت املاک به صورت مقدماتی باید مراحل مختلف و قانونی طی گردد و لازم است برای ثبت چندین مرتبه آگهی منتشر گردد.

آگهی ثبت عمومی یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشار باید منتشر گردد و برای انتشار آگهی مقدماتی باید در سه نوبت ظرف 30 روز و در روز اول و پانزدهم و سیام این آگهی منتشر گردد.

برای انتشار آگهی نوبتی آگهی تا 60 روز، فقط در دو نوبت به فاصله 30 روز منتشر خواهد شد و البته برای انتشار آگهی تحدیدی و انجام عملیات تحدید حدود و تنظیم صورت مجلس تحدید حدود، حداقل 20 روز قبل از تحدید حدود یک مرتبه در جراید باید آگهی منتشر گردد.

البته توجه به این نکته لازم است که اولین آگهی که به منظور ثبت املاک توسط اداره ثبت منتشر می گردد، آگهی ثبت عمومی است و آگهی ثبت عمومی باید به امضای رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک باشد.

همچنین آگهی ثبت عمومی فقط یک نوبت منتشر می گردد و لازم نیست در روزنامه رسمی منتشر گردد، بلکه تنها کافی است در روزنامه کثیرالانتشار چاپ گردد و پس از انتشار آگهی ثبت عمومی در تاریخ مذکور در آن آگهی باید آگهی مقدماتی منتشر گردد.

باید توجه داشت که آگهی مقدماتی همانند آگهی ثبت عمومی فقط در روزنامه های کثیرالانتشار درج می گردد و لازم نیست که این آگهی در روزنامه رسمی هم منتشر گردد.

برای رسیدگی به تمام اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبت اسناد و املاک در مقر دادگاه استان هیأتی به نام هیأت نظارت تشکیل می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 481

به "ثبت سند چه شرایطی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت سند چه شرایطی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید