خبرنگاران سگ ها برای شناسایی ویروس کرونا آموزش می بینند

به گزارش مجله نازلارا، لندن - خبرنگاران - محققان انگلیسی در کوشش هستند تا روش جدیدی را برای آموزش سگ ها بکار گیرند که آنها بتوانند بوی کوید-19 را استشمام و مبتلایان را شناسایی نمایند.

خبرنگاران سگ ها برای شناسایی ویروس کرونا آموزش می بینند

شبکه خبری بی بی سی گزارش داد که آنها پیشتر تشخیص بیماری هایی نظیر مالاریا، سرطان و پارکینسون توسط سگ ها را با موفقیت انجام دادند و امیدوارند بتوانند راهی غیر تهاجمی برای تشخیص این بیماری ارایه و به جلوگیری از شیوع آن یاری نمایند.

این پروژه توسط محققان دانشگاه دورهام و مدرسه بهداشت و داروهای گرمسیری لندن با همکاری موسسه سگ های بازرس پزشکی در حال اجرا است.

کلر گست مدیر موسسه سگ های بازرس پزشکی با ابراز اطمینان از شناسایی بیماران کوید-19 با استفاده از سگ اضافه کرد: این روشی سریع، موثر و غیر تهاجمی است که اگر موفقیت آمیز باشد، کیت های محدود سازمان ملی بهداشت برای موارد خاص استفاده خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که سگ ها تا 6 هفته دیگر آموزش دیده و حتی قادر خواهند بود که بیماران با تب بالا را هم شناسایی نمایند.

پروفسور استیو لیندزی از دانشگاه دورهام گفت که اگر نتیجه کار محققان موفقیت آمیز باشد، می توان از سگ ها برای شناسایی ناقلان کرونا در فرودگاه استفاده کرد.

وی اضافه کرد که به این ترتیب می توان پس از کنترل اپیدمی کرونا، از ظهور دوباره آن جلوگیری کرد.

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور هفته گذشته مقررات منع رفت و آمد را برای جلوگیری از شیوع این ویروس به اجرا گذاشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 362

به "خبرنگاران سگ ها برای شناسایی ویروس کرونا آموزش می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سگ ها برای شناسایی ویروس کرونا آموزش می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید