داستان عشق عکاس ایرانی برنده جایزه جهانی عکس صلح اتریش

به گزارش مجله نازلارا، ساسان مویدی، عکاس ایرانی، برنده جایزه اصلی جشنواره جهانی عکس صلح اتریش برای سال 2020 شد و عکس او به اسم عکس سال این جشنواره انتخاب شد.

داستان عشق عکاس ایرانی برنده جایزه جهانی عکس صلح اتریش

به گزارش خبرنگاران، مراسم اعلام و اعطای جوایز برندگان این جشنواره که به علت کرونا به تعویق افتاده بود، در شهر بادن اتریش و با حضور شخصیت های برجسته فرهنگی- هنری و سیاسی این کشور از جمله رییس مجلس اتریش و دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد و برنده جایزه صلح نوبل سال 2020 برگزار گردید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش به نمایندگی از ساسان مویدی، جایزه وی را دریافت کرد. مویدی هم پیامی ویدئویی به جشنواره ارسال کرد.

مویدی با مجموعه عکس قصه عشق در این جشنواره شرکت نموده بود که مجموعه عکس هایی از زندگی صلاح سعیدپور و همسرش سروه امینی است. صلاح سعیدپور در سال 1380 در 15 سالگی دو دست و دو چشم خود را بر اثر انفجار مین از دست داد که بعدا با یاری همسرش بر مسائل زندگی غلبه نموده و در رشته شنای معلولین مدال ها و افتخارات متعددی در سطح ملی و جهانی کسب کرد.

هر سال به 5 عکس برتر این جشنواره، مدال صلح آلفرد فروید اعطا می گردد و از بین آن ها یک عکس به اسم تصویر صلح سال انتخاب می گردد و جایزه ای نقدی به ارزش 10 هزار یورو هم دریافت می نماید. این عکس در مجموعه هنر جاوید مجلس اتریش نگهداری خواهد شد. عکاسانی از روسیه، فرانسه، آلمان، اتریش و نیجریه برندگان دیگر این جشنواره بودند.

ساسان مویدی، متولد 1338، عکاس پیشکسوت ایرانی در حوزه جنگ، مستند اجتماعی و تئاتر و سیما؛ عضو انجمن عکاسان مطبوعات و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و برنده جوایزه متعدد می باشد که عمده معروفیت وی به خاطر عکس برداری از جنگ ایران و عراق و بعد از آن عکاسی مستند از سوریه و کردستان است. او از جمله نخستین عکاسان ایرانی بود که از بمباران شیمیایی حلبچه عکس برداری کرد. بعضی از مهم ترین مجموعه های عکس وی عبارتند از: تهران، 50 روز از جنگ؛ مبادله زندانی (اُسرای جنگ)؛ عکاسان جنگ؛ حلبچه؛ ماسوله؛ فرش بیات؛ تصویر آفتاب؛ کوبانی؛ ایزدیان؛ قصه عشق؛ و نازنین.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1177

به "داستان عشق عکاس ایرانی برنده جایزه جهانی عکس صلح اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان عشق عکاس ایرانی برنده جایزه جهانی عکس صلح اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید