دانشجویان در تجمع حمایت از جنبش جلیقه زردها در مقابل سفارت فرانسه چه گفتند؟، از اجرای تئاتر سرکوب گری پلیس فرانسه تا تهیه کیک یک سالگی جنبش ضد نظام سرمایه داری

به گزارش مجله نازلارا، دانشجویان دانشگاههای تهران همزمان با اولین سالروز جنبش ضد نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به جنبش جلیقه زردها با حضور در مقابل سفارت این کشور در تهران ضمن اعلام انزجار از خشونت های پلیس فرانسه علیه معترضین از این جنبش اعلام حمایت کردند.

دانشجویان در تجمع حمایت از جنبش جلیقه زردها در مقابل سفارت فرانسه چه گفتند؟، از اجرای تئاتر سرکوب گری پلیس فرانسه تا تهیه کیک یک سالگی جنبش ضد نظام سرمایه داری

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران قشقاوی سخنگوی دانشجویان معترض به برخورد های خشونت آمیز دولت فرانسه نسبت به معترضین نظام سرمایه داری در این کشور در تجمعی که در مقابل سفارت فرانسه در تهران برگزار گردید گفت: ما دانشجویان ایرانی نسبت به برخورد های شدید دولت فرانسه با تظاهر نمایندگان این کشور معترضیم، چون ما نیز به مانند معترضان این کشور از نظام سرمایه داری و خصوصی سازی آسیب دیده ایم به همین دلیل معترضین این کشور را درک می کنیم.

وی با بیان اینکه جنبش ضد سرمایه داری فرانسه به دلیل یک سال مقاومت معترضین فرانسوی واقعا تحسین برانگیز است، اضافه کرد: استمرار تظاهرات صلح آمیز مردم این کشور علی رغم خشونت دولت فرانسه نشان می دهد معترضین فضا را به دست گرفته اند و به این جریان ایمان دارند.

قشقاوی توضیح داد: ما به وسیله این تجمع می خواهیم به دولت فرانسه این پیغام را برسانیم که دانشجویان ایرانی جنبش ضد سرمایه داری در این کشور را درک نموده و آن را محکوم می نمایند.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه امروز حقوق شهروندی مردم این کشور را تضعیف نموده گفت: سفیر فرانسه از سال 1994 تا 1999 نماینده این کشور در سازمان ملل بوده با این وجود ما بیانیه جهانی حقوق بشر را به او یادآور می شویم چرا که امروز حقوق میلیون ها شهروند فرانسوی در حال پایمال شدن است.

قشقاوی توضیح داد: فرانسه همان کشوری است که در انتخابات 88 از بعضی حرکت ها که توسط سیستم های امنیتی اروپایی و آمریکایی در ایران دنبال می شد حمایت کرد، ولی امروز شاهدیم که میلیون ها فرانسوی می گویند ما سیستم سرمایه داری در این کشور را نمی خواهیم.

لازم به ذکر است در این تجمع دانشجویان با سردادن شعار های مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا، مکرون جنایت می نماید ترامپ حمایت می نماید، دولت کاپیتالیست سرچشمه فساد است، مکرون جنایت کار مزدور استعمار است و استکبار و مستکبر تشنه خون مردم اعتراض خود را به خشونت دولت فرانسه علیه جنبش ضد سرمایه داری در این کشور اعلام کردند.

در بخش دیگری از این تجمع دانشجویان در قالب اجرای یک تئاتر خیابانی علاوه بر به تصویر کشیدن خشونت پلیس فرانسه علیه معترضین صحنه پیروزی جنبش ضدسرمایه داری بر سرکوب گران این جنبش را به نمایش گذاشتند.

هم چنین در این تجمع کیک یک سالگی جنبش ضد سرمایه داری فرانسه توسط دانشجویان تهیه شده بود که قرار بود این کیک به سفیر فرانسه در ایران تقدیم گردد که پلیس مانع این اقدام دانشجویان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 42

به "دانشجویان در تجمع حمایت از جنبش جلیقه زردها در مقابل سفارت فرانسه چه گفتند؟، از اجرای تئاتر سرکوب گری پلیس فرانسه تا تهیه کیک یک سالگی جنبش ضد نظام سرمایه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان در تجمع حمایت از جنبش جلیقه زردها در مقابل سفارت فرانسه چه گفتند؟، از اجرای تئاتر سرکوب گری پلیس فرانسه تا تهیه کیک یک سالگی جنبش ضد نظام سرمایه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید