دانش آموزان ایران به مقام اول المپیاد جهانی نجوم دست یافتند

به گزارش مجله نازلارا، دانش آموزان ایران با کسب 9 مدال طلا و یک مدال نقره در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم مقام نخست را کسب کردند.

دانش آموزان ایران به مقام اول المپیاد جهانی نجوم دست یافتند

پانزدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک از 23 تا 31 مرداد ماه سال جاری (14 تا 22 آگوست 2022) در شهر کوتایسی گرجستان برگزار گردید.

در این رقابت مهدی استادمحمدی، سپهر سلامت، محمدمهدی عابدیان، فرهاد عزیزی سطری، سید یوسف میریوسفی، سهند اسماعیل زاده، سهند اکرمی پور، آریا قنبری و آرسام مجد به مدال طلا دست یافتند و علیرضا اعلایی هره دشت پیروز به کسب مدال نقره شد.

طبق اعلام باشگاه پژوهشگران جوان، دانش آموزان ایرانی در قالب دو تیم به سرپرستی دکتر مهدی خاکیان قمی، دکتر حسین حقی، امیرحسین امیری و هدی پور غلامی به گرجستان اعزام شده بودند.

این دو تیم ایرانی پیروز شدند در میان 250 دانش آموز از 45 کشور، مقام اول و دوم المپیاد جهانی نجوم را به خود اختصاص دهند. سال جاری دومین باری است که تیم ایران رتبه نخست مسابقات را کسب می نماید.

در این دوره تیم های آمریکا و هند پس از ایران به ترتیب در جایگاه های سوم و چهارم قرار گرفتند.

سال 2021 و در چهاردهمین المپیاد نجوم و اخترفیزیک تیم ایران به دو مدال طلا، پنج مدال نقره، دو مدال برنز و یک دیپلم افتخار دست یافته بود.

لازم به ذکر است شانزدهمین دوره رقابت های المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک سال 2023 در شهر خوژوف (Chorzów) لهستان برگزار خواهد شد.

عکس کاور: تیم ایران در پانزدهمین دوره المپیاد نجوم

Credit: Amir Hossein Amiri/Twitter

منابع: IOAA, ISNA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1561

به "دانش آموزان ایران به مقام اول المپیاد جهانی نجوم دست یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان ایران به مقام اول المپیاد جهانی نجوم دست یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید