عایدی 5 میلیاردی با فروش عتیقه های قلابی

به گزارش مجله نازلارا، اعضای باند فروش عتیقه های قلابی در تهران دستگیر شدند. متهمان عتیقه های قلابی را پنج میلیارد تومان فروخته و یک هفته بعد، آن را از خریدار سرقت کردند.

عایدی 5 میلیاردی با فروش عتیقه های قلابی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، اوایل سال جاری مرد میانسالی به کلانتری 105سنایی مراجعه و اعلام کرد، برای پیگیری اموال عتیقه ام به کلانتری مراجعه نموده ام.

این مرد به ماموران گفت: دیروز چند مرد به خانه ام آمدند. آنها خودشان را مامور مبارزه با قاچاق معرفی کردند و مدعی شدند به آنها گزارش شده که من در کار قاچاق هستم. بعد هم آغاز به گشتن خانه ام کردند و چند ظرف عتیقه را که به مبلغ 53 میلیارد و 500 میلیون ریال خریده بودم را با خود بردند و اعلام کردند، فردا صبح برای پیگیری ماجرا به کلانتری بیایم.

با آنالیز این شکایت معین شد، او در دام ماموران قلابی گرفتار شده است. به همین علت پرونده در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران نهاده شد.

ماموران به تحقیق از شاکی پرداختند که او گفت: مغازه موبایل فروشی داشتم اما به خاطر نوسانات قیمت دلار و یک سری مسائل اقتصادی ورشکست شدم. یکی از دوستان قدیمی ام فردی به نام ارسلان را به من معرفی کرد. ارسلان در کار خرید و فروش عتیقه بود و به من پیشنهاد وسوسه کننده ای داد که باعث شد همراه او شوم. ارسلان پیشنهاد خرید عتیقه داد و مدعی بود بعد از مدتی با فروش این عتیقه ها کلی پول به جیب می زنم که می توانم شکستم را جبران کنم. با این که پول کافی نداشتم اما از دوستانم قرض گرفتم و 53میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید ظروف به او دادم. یک هفته بعد از این معامله، ماموران قلابی سراغم آمدند.

در ادامه تحقیقات، ماموران به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد ارسلان در این ماجرا دست دارد و نقشه سرقت را اجرا نموده است.

با معین شدن این موضوع، تحقیقات برای دستگیری ارسلان ادامه یافت و در نهایت مرد جوان در یکی از استان های شمال غربی کشور و سه همدستش در تهران دستگیر شدند.

ارسلان پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: عتیقه ها، قلابی بودند و ارزش آنها بیش از 200 میلیون تومان نبود. با فروش عتیقه های قلابی به حجت، پول زیادی به دست آورده بودیم و حالا زمان اجرای دومین نقشه رسیده بود. باید عتیقه ها را دوباره به دست می آوردیم. اولین علت این بود که وقتی حجت تصمیم به فروش می گرفت، از ماجرای تقلبی بودن آنها باخبر می شد. ضمناً ما با فروش آن عتیقه به سایر افراد می توانستیم، پول بیشتری به دست بیاوریم.

با اعتراف ارسلان و همدستانش، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مرکز قرار داده شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1163

به "عایدی 5 میلیاردی با فروش عتیقه های قلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی 5 میلیاردی با فروش عتیقه های قلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید