درباره ویژگی های شکر قهوه ای چه اطلاعاتی دارید؟

به گزارش مجله نازلارا، شکر قهوه ای یا شکر خام دارای مزایای درمانی زیادی است، البته مصرف زیاد آن همچون شکر سفید می تواند کاملاً مضر باشد. در این مطلب به معرفی خواص شکر قهوه ای اشاره شده است.

درباره ویژگی های شکر قهوه ای چه اطلاعاتی دارید؟
شکر قهوه ای یک ماده خوراکی است که به دلیل داشتن ملاس یا شیره قند فراوان، رنگ تیره تری نسبت به شکر سفید دارد. به شکر قهوه ای شکر خام یا شکر نیشکر نیز گفته می گردد. آنالیز های فراوانی درباره خواص، مضرات و ویژگی های شکر قهوه ای به عمل آمده است، که این شکر را در زمره پر طرفدارترین نوع شکر در دنیا قرار می دهد.

خواص شکر قهوه ای چیست؟این شکر برای افرادی که می خواهند رژیم غذایی متعادلی داشته و سالم تر بمانند مناسب است. مهمترین این خواص شامل موارد زیر است:

1. کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتیبه دلیل آن که شکر قهوه ای باعث نرمی و از بین بردن سلول های مرده از روی پوست می گردد، از این ماده در ترکیبات بعضی لوازم آرایشی معتبر استفاده می نمایند. بعلاوه این شکر باعث کاهش ورم پوست و مراقبت از آن در برابر آلودگی و رادیکال های آزاد نیز می گردد.

2. پیشگیری از چاقییکی از مهمترین خواص شکر قهوه ای را می توان در پیشگیری از چاقی مرتبط با صرف قند های صنعتی خلاصه کرد. جایگزین کردن این شکر با دیگر شیرینی ها، به دلیل کم بودن میزان کالری و بیشتر بودن میزان آب در آن از بروز چاقی جلوگیری به عمل می آورد.

3. بهبود سرماخوردگیاز محلول این شکر با مقداری زنجبیل در آب می توان برای بهبود علائم سرماخوردگی استفاده کرد.

4. کاهش انقباضات عضله ایپتاسیم ماده ای است که سبب کاهش انقباضات عضله ها می گردد. این ماده در ملاس شکر قهوه ای به وفور یافت می گردد و مصرف آن موجب از بین رفتن گرفتگی و انقباضات در عضلات به ویژه انقباضات رحم، خواهد شد.

5. تامین انرژی مورد نیازاز شکر قهوه ای می توان برای تامین انرژی بدن برای مدت کوتاه استفاده کرد.

6. مفید برای زنان زایمان نمودهیکی دیگر از خواص شکر قهوه ای یاری به زنانی است که به تازگی زایمان نموده اند. شکر قهوه ای به دلیل ترکیبات ویژه ای که دارد، فرایند بهبودی را برای زنانی که تازه زایمان نموده اند، تسریع می نماید.

7. یاری به درمان یبوستاین شکر در عملکرد دستگاه گوارش تأثیر مثبتی دارد؛ و برای درمان و کاهش علائم یبوست می توان از آن استفاده کرد.

8. ضد پوکی استخوانبعضی از کارشناسان تغذیه بر این باورند که مصرف به میزان به دلیل وجود مواد معدنی غنی در این شکر، این ماده غذایی برای پیشگیری از پوکی استخوان مناسب است. چرا که این شکر در مقایسه با شکر سفید 84 برابر کلسیم، 66 برابر پتاسیم، 9 برابر منیزیم و 21 برابر فسفر دارد. خواص شکر قهوه ای زمانی خود را نشان می دهند، که مصرف این ماده به صورت ایمن صورت گیرد.

9. یک ضد التهاب طبیعیشکر قهوه ای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و از آن می توان برای درمان زخم های سطحی یاری گرفت و به همین دلیل از عفونت نیز جلوگیری خواهد نمود.

شکر قهوه ای چه تفاوتی با شکر سفید دارد؟به دلیل متفاوت بودن نحوه تهیه آن با شکر سفید، تفاوت های زیادی در ساختار شیمیایی این شکر نسبت به نوع سفید آن وجود دارد.

بر خلاف شکر سفید، برای فراوری این نوع از شکر، مراحل تصفیه نیشکر انجام نمی پذیرد.

این شکر به طور مستقیم از عصاره نیشکر حاصل می گردد. به نحوی که ابتدا این عصاره را جوشانیده و سپس آن را می گذارند تا در اثر سرد شدن به کریستال تبدیل گردد.

شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید طعم و مزه ای خاص دارد.

نوع قهوه ای شکر کالری کمتری نسبت به نوع سفید آن دارد و مصرف آن در کنترل چاقی مؤثر تر است.

یک پیشنهاد جالب برای فرآورده های قنادییکی دیگر از خواص شکر قهوه ای، استفاده از آن در قنادی ها برای تهیه بعضی از انواع شیرینی هاست. اگر چه به دلیل دانه های کریستال نسبتاً بزرگ این شکر، فرایند حل شده آن در آب کمی نماید است، اما طعم متفاوت و کاراملی آن گزینه ای مناسب برای شیرین کردن فراورده های قنادی است.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1292

به "درباره ویژگی های شکر قهوه ای چه اطلاعاتی دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره ویژگی های شکر قهوه ای چه اطلاعاتی دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید