دفع بیش از 42 هزار تن پسماند شهری در استان قزوین

به گزارش مجله نازلارا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از دفع بیش از 42 هزار تن پسماند شهری در شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

دفع بیش از 42 هزار تن پسماند شهری در استان قزوین

حسین عمویی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: درشش ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 42 هزار تن پسماند شهری از طریق عوامل اجرایی ایستگاه های شش گانه پذیرش، حمل و دفع شده است.

عمویی افزود: به طور میانگین روزانه 238 تن پسماند از سطح شهر جمع آوری شده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست حدود 2 میلیارد و 123 میلیون میلیون متر مربع از خیابان ها، معابر سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری به صورت پیوسته از طریق پاکبان های زحمت کش این سازمان رفت و روب و تنظیف شده است.

عمویی افزود: این سازمان با کمک پرسنل زحمت کش خود و بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و ابزار های گوناگون هر روز صبح، شهر را پاکیزه به شهروندان تحویل می دهد.

وی گفت: عوامل اجرایی این سازمان به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری شستشوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار خود قرار داده اند و طی شش ماهه اول سال جاری بیش از 90 هزار مخزن زباله سطح شهر به ضورت مکانیزه و از طریق مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ادامه گفت: امروزه توجه به مدیریت صحیح پسماند به عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع شهری، ضرورت یافته است، زیرا عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآور می شود.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1592

به "دفع بیش از 42 هزار تن پسماند شهری در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفع بیش از 42 هزار تن پسماند شهری در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید