تور ارزان روسیه: روسیه و چین با ارزهای ملی به مقابله با تحریم های آمریکا می فرایند

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، آندری دنیسوف، سفیر روسیه در چین روز سه شنبه در سخنانی با انتقاد از تحریم احتاقتصادی کشورهای غربی و آمریکا علیه مسکو بیان کرد: مجازات های اقتصادی احتاقتصادی اعمال شده به وسیله ایالات متحده و سایر کشورهای غربی ممکن است فرایند انتقال روسیه و چین به ارزهای ملی در تسویه حساب های تجاری را تسریع بخشد.

تور ارزان روسیه: روسیه و چین با ارزهای ملی به مقابله با تحریم های آمریکا می فرایند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این دیپلمات گفت: ما در حال تغییر به ارزهای ملی هستیم و شاید تحریم ها تا حدودی این [فرآیند] را تسریع کند.

دنیسوف گفت: سیستمی که در روسیه پیشرفته است ممکن است حداقل در روابط پرداخت و تسویه حساب با سازمان های مالی و بانکی چین جوابگوی خواسته های ما باشد. وی اذعان کرد که این مسئله ای نسبتاً پیچیده با عناصر متعددی همراه است که به مذاکرات اساسی احتیاج دارد و مسکو و پکن مایلند آن را دنبال نمایند.

دیپلمات ارشد روسیه در پکن توضیح داد: مهم ترین نکته این است که هرگونه تحول در پرونده های تحریم های مختلف مانعی برای توسعه روابط تجاری و مالی ما نخواهد بود. او بعلاوه گفت که معتقد نیست جامعه بین المللی ارتباط روسیه را با سوئیفت قطع خواهد نمود.

سفیر روسیه بعلاوه اضافه نمود: رشد تجارت روسیه و چین نه تنها به رشد قیمت انرژی بلکه با توسعه ساختار کالایی تجارت دوجانبه مرتبط است. سفیر گفت: در سال 2021، رشد [تجارت دوجانبه] به بیش از 35 درصد رسید - این رشد بسیار قابل توجهی است. این به علت تعدادی از عوامل رخ داد. به گفته وی، افزایش قیمت ها در بازار جهانی نقش مهمی دارد، به ویژه برای آن دسته از کالاهایی که اکثریت ترکیب کالایی تجارت بین دو کشور را تشکیل می دهند.

این دیپلمات بعلاوه توضیح داد: همکاری های تجاری و مالی زیربنای سایر زمینه های همکاری است و از این رو رهبران دو کشور توسعه آن را در اولویت قرار داده اند.

بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین، حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل با 35.8 درصد افزایش به 146.88 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1463

به "تور ارزان روسیه: روسیه و چین با ارزهای ملی به مقابله با تحریم های آمریکا می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: روسیه و چین با ارزهای ملی به مقابله با تحریم های آمریکا می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید