ریزش قیمت نفت متوقف شد؟

به گزارش مجله نازلارا، قیمت نفت روز آدینه تحت تاثیر تهدید روسیه مبنی بر توقف صادرات نفت و گاز به برخی خریداران، افزایش یافت، اما تحت تاثیر منظره تیره تقاضا، در راستا ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی نهاده شد.

ریزش قیمت نفت متوقف شد؟

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 27 سنت معادل 0.3 درصد افزایش، به 89 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 15 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 83 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید.

معاملات نفت برنت شب گذشته با 1.3 درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با دو درصد افزایش، بسته شد. هر دو شاخص روز چهارشنبه بیش از پنج درصد سقوط نموده بودند و وست تگزاس اینترمدیت برای نخستین بار در یک ماه گذشته، از نظر فنی در شرایط بیش فروش قرار گرفته بود.

تیا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: تصور می کنم ریزش قیمت نفت به علت بهبود فضای ریسک، فعلا متوقف شده است. دلار ضعیف تر و کاهش بازده اوراق قرضه هم از بهبود دارایی های پرریسک پشتیبانی نموده است. از نظر بنیادین، کاهش چشمگیر در ذخایر نفت استراتژیک آمریکا نشان می دهد کمبود عرضه همچنان مسئله برجسته ای در بازار های نفت فیزیکی مانده است، اما نگرانی ها نسبت به رکود مالی، همچنان سنگینی می نماید.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا به رویترز گفت: دولت بایدن سرگرم آنالیز احتیاج برای برداشت بیشتر نفت از ذخایر اضطراری این کشور پس از سرانجام برنامه فعلی برداشت در اکتبر، است.

یک مقام وزارت انرژی بعدا خاطرنشان کرد کاخ سفید پس از آزادسازی 180 میلیون بشکه نفت که چند ماه پیش خاطرنشان کرد، قصد ندارد در مقطع فعلی، برداشت جدیدی از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را اعلام کند.

دولت بایدن سال جاری برای یاری به کاهش قیمت سوخت و مقابله با تورم انرژی، روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک فروخته است. این اقدام یاری کرد قیمت بنزین در آمریکا هفته جاری به سه دلار و 75 سنت در هر گالن در مقایسه با پنج دلار در ژوئن، کاهش پیدا کند، اما بعلاوه باعث شد ذخایر نفت اضطراری آمریکا به پایین 450 میلیون بشکه سقوط کند که پایین ترین مقدار از سال 1984 است.

هر دو شاخص در راستا ثبت حدود چهار درصد کاهش هفتگی هستند. قیمت ها هفته جاری در مقطعی، به پایین ترین رکورد از ژانویه سقوط کردند.

عاملی که مانع سقوط بیشتر قیمت ها بود، تهدید روسیه بود که هشدار داد صادرات نفت به هر کشوری که از مشخص سقف قیمت برای نفت روسیه حمایت کند را متوقف خواهد نمود. بعلاوه اوپک پلاس کاهش سطح فراوری اکتبر را به مقدار 100 هزار بشکه در روز تصویب کرد و دورنمای رشد فراوری نفت آمریکا، ضعیف تر شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج شنبه پیش بینی کرد فراوری نفت آمریکا در سال 2022، به مقدار 540 هزار بشکه در روز افزایش پیدا نموده و به 11.79 میلیون بشکه در روز می رسد که کمتر از پیش بینی اولیه رشد فراوری به مقدار 610 هزار بشکه در روز است.

تحلیلگران اظهار کردند: در پی دورنمای عرضه، ریزش بازار که میانگین 50 روزه قیمت را به پایین میانگین 200 روزه فرستاد، ممکن است بیش از حد بوده باشد، زیرا تقاضا در چین که بزرگترین واردکننده نفت دنیا است، ممکن است فورا بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر، محدودیت ها در چین تشدید شده اند. شهر چنگدو روز پنج شنبه قرنطینه بیش از 21 میلیون سکنه این شهر را توسعه داد و همزمان از میلیون ها نفر در بخش های دیگر چین خواسته شد در ایام تعطیلات، به سفر نروند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1571

به "ریزش قیمت نفت متوقف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش قیمت نفت متوقف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید