سفیر آمریکا مانع از حضور منتقد ترامپ در نشستی در کپنهاگ شد

به گزارش مجله نازلارا، سفیر آمریکا در دانمارک مانع از حضور و سخنرانی یک کارشناس ناتو و منتقد سیاست های دونالد ترامپ در نشستی در شهر کپنهاگ شده است.

سفیر آمریکا مانع از حضور منتقد ترامپ در نشستی در کپنهاگ شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، وبگاه خبری بازفید فاش نموده است که کارلا ساندز سفیر آمریکا در دانمارک به استنلی سولان استاد کالج میدلبری و تحلیلگر سابق سازمان سیا و کارشناس مسائل ناتو اجازه شرکت و سخنرانی در یک مراسم به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را نداده است.

علت اصلی مخالفت با حضور و سخنرانی این کارشناس ناتو، نقدها وی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است.

این مراسم ویژه روز 10 دسامبر به میزبانی شورای آتلانتیک دانمارک در شهر کپنهاگ برگزار می گردد. این سازمان اعلام نموده است که سفارت آمریکا در دانمارک اعلام نموده است که از سخنرانی سولان در این نشست راضی نیست.

سولان با انتشار تویتی نوشت: من فقط از سوی شورای آتلانتیک دانمارک پیامی را دریافت نموده ام که سفارت آمریکا در کپنهاگ که از حامیان برگزاری این نشست است، با شرکت من در این مراسم به خاطر نقدها من از ترامپ در قبال ناتو، ممانعت به عمل آورده است.

رئیس شورای آتلانتیک دانمارک نیز با ارسال نامه ای برای سولان نوشته است: به این شورا به وسیله کانال های رسمی دستور داده شده است که کارلا ساندز سفیر آمریکا خواهان حضور شما در این کنفرانس نیست.

وی اضافه نمود: سفارت آمریکا رسما خواهان حذف نام سولان به عنوان سخنران در این مراسم شده است.

رئیس شورای آتلانتیک دانمارک تاکید نمود: با آگاهی از اینکه شما از رئیس جمهور آمریکا انتقاد می کنید، ما بر این باوریم که آزادی بیان یک اصل اساسی در هر دموکراسی است و تعارضی بین آزادی بیان و شرکت شما به عنوان یک سخنران در این کنفرانس بین المللی نمی بینیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 95

به "سفیر آمریکا مانع از حضور منتقد ترامپ در نشستی در کپنهاگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا مانع از حضور منتقد ترامپ در نشستی در کپنهاگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید