فروش 60 تن زعفران در بورس

به گزارش مجله نازلارا، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 15 درصد (سه درصد کمتر از نرخ مصوب) از سوی بانک های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات در اختیار خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران قرار می گیرد.

فروش 60 تن زعفران در بورس

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، طهماسبی در ملاقات تشکل ها، فعالان و نخبگان کشاورزی استان خراسان جنوبی که با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در بیرجند برگزار گردید افزوند: سازمان برنامه و بودجه کشور با امضای تفاهم نامه چندجانبه با بانک های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات، زمینه حمایت از صنعت زعفران برای صادرات با کیفیت تر این محصول را فراهم نموده است.

وی بیان نمود: از این میزان 500 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی، 250 میلیارد تومان توسط بانک ملت و 250 میلیارد تومان توسط بانک توسعه تعاون پرداخت خواهد شد.

سال جاری قیمت پایه و کف هر کیلوگرم زعفران 20 میلیون تومان است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: سال جاری قیمت پایه و کف هر کیلوگرم زعفران 20 میلیون تومان، پوشال 16 میلیون تومان، گل زعفران کیلویی 150 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: دولت تا حدود 72 تن محصول زعفران را خریداری کرد که به دلیل مسائل مختلف 60 تن زعفران که از سال های گذشته مانده، وارد بورس شده است.

طهماسبی گفت:اخیرا با همت وزیر جهاد کشاورزی چند طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که یکی از این طرح ها مربوط به گیاهان دارویی به میزان 75 هزار هکتار بوده که 50 هزار هکتار مربوط به سازمان جنگل ها و مراتع است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآور شد: خراسان جنوبی هرچند بارندگی کم و تبخیر آب بالا دارد اما برای جلوگیری از بیابانزایی به ویژه اراضی که در کنار رودخانه ها واقع شده است مستعد برای توسعه زرشک دیم است.

وی اضافه کرد: 25 هزار و 600 هکتار سهمیه ما از گیاهان دارویی است که هر آنچه در توان داشته باشیم به استان خراسان جنوبی توجه خواهیم کرد.

طهماسبی بیان نمود: از حدود 100 هزار هکتار اراضی شیب دار که در برنامه ششم توسعه بود تقریبا 700 تا 800 هکتار زرشک دیم و 600 هکتار خارشتر در این استان کشت شده و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز وارد میدان شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه به صنایع تبدیلی و تکمیلی تسهیلات با بهره 15 درصد پرداخت می گردد گفت: این تسهیلات با پنج سال برگشت توسط بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

تعاون روستایی زرشک های بر زمین مانده پارسال را می خرد

وی گفت: در ارتباط با محصول زرشک خراسان جنوبی که هفت هزار تن از سال قبل در انبارها موجود است و به دلیل شیوع کرونا و سایر مسائل به فروش نرفته است، سازمان تعاون روستایی وارد خرید شده است. با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعان روستایی استان به وسیله تفاهم نامه هایی که منعقد نموده و خرید توافقی این محصول، اجازه نخواهد داد زرشک روی دست کشاورز بماند.

وی تاکید نمود: هر جا این محصول بماند و قرار باشد کشاورز ضرر کند به دستور وزیر جهاد کشاورزی وارد خرید می شویم بدون اینکه با خریداران و تجار رقابت کنیم زیرا ما هیچ رقابتی با تجار نداریم تنها می خواهیم فراوری نماینده ضرر نکند چون گردش کشاورزی برای کشاورز سالی یکبار است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در ارتباط با گلخانه ها گام بزرگی در راستای نهضت گلخانه ای در قالب 700 هکتار در استان خراسان جنوبی برداشته شده است.در عرصه های منابع طبیعی محصولاتی از قبیل آنغوزه ارزش اضافه کرده بالایی دارد اما خام فروشی می گردد، گیاهان دارویی به تازگی دارای ارزش مالی شده است و کسب و کارهای جدید در پی دارد.

وی بیان نمود: در زمینه گلخانه ها تسهیلات پرداخت می گردد اما اصل بازار است و گیاهان پرآب نباید کشت گردد؛ در شرایط استان که شلاق های آفتاب مقداری شدیدتر است باید محصولات گلخانه ای توسعه یابد.

طهماسبی گفت: در ارتباط با زرشک، 150 هکتار بارگاه ها در استان اجرا خواهد شد؛ طبق دستورالعمل وارد می شویم و محصول را می خریم و کشاورزان نباید نگران محصول باشند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با نظام صنفی اتفاقات بزرگی در حال اجرا است گفت: 22 مهر 99 هفت وزیر مهمان وزیر جهاد کشاورزی خواهند بود که آیین نامه و هیات نظارت بر اصناف کشاورزی کشور را امضا و هیات را تشکیل خواهند داد. نظام صنفی دارد جای خود را باز می نماید؛ در حال حاضر 900 هزار نفر عضو این صنف هستند که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

استان خراسان جنوبی سردخانه ندارد

وی با تاکید بر اینکه در استان خراسان جنوبی سردخانه وجود ندارد گفت: سردخانه ها به گردش نقدینگی یاری می نمایند حداقل باید سردخانه و انبارهای فنی در این استان توسعه یابد چون اینها ارزش اضافه کرده ایجاد می نمایند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور همچنین در دومین روز سفر خود به استان خراسان جنوبی از تشکلهای تعاون روستایی شهرستان درمیان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی، صبح امروز مهندس طهماسبی مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، دکتر عابدی معاون مالی استاندر، مهندس ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین شهرستان درمیان از مجتمع گلخانداران شهرستان، مزارع و مرکز خرید و بسته بندی زرشک شرکت تعاونی فراوری اسدیه بازدید کردند.

ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی استان در این بازدید اضافه کرد: استان خراسان جنوبی از پتانسیل خوبی در فراوری محصول زرشک برخوردار است. این استان با فراوری 100 هزار تن زرشک مقام اول فراوری در کشور را به خود اختصاص داده و از این میزان 4000 تن مربوط به شهرستان درمیان است.

طهماسبی مدیرعامل تعاون روستایی ایران در این بازدید گفت: با توجه به اینکه فراوری محصول زرشک انحصارأ در اختیار این استان است به جهت افزایش راندمان فراوری باید به موارد خاک، آب بموقع توجه گردد و از جهتی برای بازار فروش در داخل و خارج از کشور، تشکلهای تعاون روستایی، مسئله برندسازی را در استان مد نظر قرار دهند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 686

به "فروش 60 تن زعفران در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 60 تن زعفران در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید