محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مونا کبیری دکتری تخصصی نانوفناوری دارویی و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز شد اختراع خود را که در زمینه فراوری واکسن پپتیدی چندگانه علیه ویروس HTLV-1 است در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO به ثبت بین المللی برساند.

محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره واکسن پپتیدی چندگانه علیه ویروس HTLV-1 گفت: تا به امروز هیچ واکسن مؤثری علیه ویروس HTLV-1 فراوری نشده است و ما توانستیم برای اولین بار با استفاده از تمامی اپی توپ های ایمنی زای ویروس HTLV-1، فرمولاسیون واکسن پپتیدی چندگانه را به صورت نوترکیب طراحی و فراوری کنیم.

وی اضافه نمود: از طرفی با انکپسولاسیون آن درون نانوکریرهای پلیمری و به کارگیری نانوادجوانت های سنتزی، میزان ایمنی زایی و کارایی فرمولاسیون پروتئینی تخلیص شده را افزایش دهیم.

کبیری اعلام نمود: با ارزیابی میزان آنتی بادی ها و سایتوکاین های فراوری شده در مدل حیوانی تعیین شد که واکسن پپتیدی چندگانه میزان پاسخ های ایمنی زای بسیار بیشتری نسبت به فرمولاسیون های پپتیدی متشکل از یک یا دو اپی توپ ویروسی فراوری می نماید.

وی با بیان اینکه ویروس (HTLV-1) لنفوتروپیک سلول T انسانی تیپ یک رترویروسی است که سلول های T انسانی را درگیر می نماید و باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری ها در انسان می گردد اضافه نمود: از شایع ترین بیماری های ایجاد شده توسط این ویروس در انسان می توان به لوکمی -لنفومای سلول T بالغین (ATL) و پاراپارزی اسپاستیک تروپیکال گرمسیری (TSP) اشاره نمود.

این محقق اضافه نمود: شیوع این ویروس در مناطق اندمیک از قبیل ایران بالا است و راه های انتقال آن مانند ویروس HIV است.

کبیری یادآور شد: این ثبت اختراع، حاصل کوشش های تیم تحقیقاتی به ویژه هدایت دکتر مجتبی سنکیان بوده است که در ماه دسامبر سال 2017 میلادی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) فایل شد و در ماه آوریل سال 2018 میلادی به چاپ رسید. در نهایت نیز به صورت US Patent گرنت شده در ماه سپتامبر سال 2020 میلادی با شماره 10780159به ثبت رسیده و گرنت شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 720

به "محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید