محمدیان: به دنبال طرح صندلی حقوقی زنان در اساسنامه فدراسیون ها هستیم

به گزارش مجله نازلارا، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی صندلی حقوقی زنان پررنگ تر دیده شده و سعی مان این است که زنان در بخش های مختلف فدراسیون ها حضور فعالی داشته باشند.

محمدیان: به دنبال طرح صندلی حقوقی زنان در اساسنامه فدراسیون ها هستیم

به گزارش خبرنگاران، فریبا محمدیان در حاشیه برگزاری مسابقه های بین المللی بدمینتون جام فجر، گفت: امروز شاهد این هستید که ورزش بانوان حضور فعالی در تمام رقابت های بین المللی دارد و فرایند آن رو به رشد است. بویژه اینکه ما امروز شاهد برگزاری مسابقه های بین المللی در بخش شطرنج و بدمینتون در حوزه بانوان هستیم که در هر دو بخش زنان ما توانستند موفقیت های بزرگی را کسب نمایند. بدون شک این موفقیت ها حاصل عملکرد خوب مربیان، مسئولان این فدراسیون هاست که نوید خوبی را برای رشد ورزش بانوان در آینده می دهد.

وی اضافه نمود: من امیدوارم که در رویدادهای آینده بویژه در بازی های آسیایی 2018 اندونزی و المپیک 2020 توکیو ما بتوانیم موفقیت های قابل توجهی در بخش بانوان به دست آوریم. بدون شک این موفقیت ها بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست.

محمدیان اظهار داشت: برگزاری این گونه مسابقه ها باعث ایجاد تعاملات فرهنگی با سایر کشورها می گردد و تمام کوشش ما بر این است که خط مشی ای که وزیر درخصوص رشد ورزش بانوان و بهتر شدن صندلی این حوزه در دستور کار خود قرار داده است را پیروی و آن را دنبال کنیم.

وی اضافه نمود: برای اولین بار بانوان بدمینتون باز ما توانستند در رقابت های تک نفره و دو نفره حائز رتبه شوند و این موفقیت خوبی برای بانوان کشورمان است و نشان می دهد که برنامه ریزی خوبی در بدمینتون در بخش بانوان انجام شده و پیش بینی کسب عنوان در این رقابت ها در بخش بانوان وجود داشت. کار بزرگی که فدراسیون بدمینتون انجام داده است ثبت این مسابقه ها در تقویم جهانی به نام دهه فجر بود که این می تواند یک کار ارزشی و فرهنگی خوبی برای این رشته باشد. امیدوارم این موفقیت ها تداوم داشته باشد و ما با حضور افراد متخصص و باتجربه در فدراسیون بدمینتون شاهد موفقیت های خوبی در این رشته در آینده باشیم.

محمدیان همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تصور می کنید که ما بتوانیم در المپیک آینده یک سهمیه از بانوان داشته باشیم. با توجه به اینکه در المپیک قبلی این اتفاق رخ نداد اضافه نمود: من امیدوارم با برنامه ریزی خوبی که فدراسیون بدمینتون دارد و با عملکرد موفقیت امیز کادر فنی و اجرایی این فدراسیون شاهد رشد این رشته در آینده و کسب سهمیه در المپیک 2020 باشیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش توضیح داد: پذیرش میزبانی توسط ایران در حوزه بانوان نه تنها نشان می دهد که ایران کشور امن برای برگزاری مسابقه های مختلف است، بلکه ما می توانیم از این طریق فضای گردشگری و گردشگری ورزشی را در ایران گسترش دهیم و این نقطه عطفی برای ورود ارز به داخل کشور و ایجاد تعاملات بیشتر با سایر کشورهاست. امیدوارم که این گونه تعاملات فرهنگی در ورزش بیشتر رخ دهد.

وی در سرانجام در رابطه با اساسنامه فدراسیون های ورزشی و صندلی ورزش بانوان گفت: در اساسنامه فدراسیون های ورزشی تمام کوشش ما بر این بود که با معاونت ورزش قهرمانی همپوشانی خوبی داشته باشیم تا در این اساسنامه جوابگوی مطالبات ورزش بانوان به صورت مکتوب باشیم. همان طور که وزیر ورزش تاکید زیادی برای پررنگ شدن صندلی ورزش بانوان در برنامه کاری خود داشت، ما نیز سعی کردیم در اساسنامه فدراسیون های ورزشی صندلی حقوقی ورزش بانوان را پررنگ تر ببینیم تا زنان بتوانند در تمام بخش های فدراسیون ها مشارکت فعالی داشته باشند. به عنوان مثال اگر قرار است کمیته ای در یک فدراسیون تشکیل گردد که 5 نفر عضو داشته باشد باید در بین اعضا زنان نیز حضور داشته باشند تا بتوانند صندلی خوبی را در آن فدراسیون به خود اختصاص دهند. در هر صورت تمام کوشش این معاونت بر این است تا بتوانیم صندلی خوبی را در اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی به بانوان اختصاص دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 91

به "محمدیان: به دنبال طرح صندلی حقوقی زنان در اساسنامه فدراسیون ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدیان: به دنبال طرح صندلی حقوقی زنان در اساسنامه فدراسیون ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید