مطالبات زنان و دعواهای اینستاگرامی

به گزارش مجله نازلارا، باید گفت دغدغه ها، مطالبات، مسائل اصلی زنان در بین مطالبات فرعی پنهان می شوند و به کلی نادیده گرفته می شوند و امروزه مسئله زنان، حذف شدن و نادیده دریافت شدن عکس چند دختر از جلد کتاب درسی نیست.

مطالبات زنان و دعواهای اینستاگرامی

گروه دانشگاه خبرنگاران، فاطمه کول؛ این روزها بعد از ماجرای سهل انگارانه و نسنجیده حذف عکس دو دختر از جلد کتاب درسی ریاضی، همه جا صحبت از زن، حقوق زنان و نادیده دریافت حقوق زنان است.

کاری به اصل قضیه حذف شدن ندارم اینکه با این کارِ نسنجیده بهانه ای تازه به مدافعان حقوق زنان داده شد. اصلا صحبت از مسائل زنان یکی از مطالبات اصلی جامعه است باید این را هم قبول داشت کم کاری ها و اجحافاتی اجرا شده است.

این روزها هر کس قصد دفاع از حقوق زنان را دارد، الزاما فمینیست نیست؛ اما در این میان گاهی پیاز داغش زیاد می شود و اوضاع شلم شوربایی به پا می شود مثل همین چند روز پیش که حذف شدن عکس دختران بر روی جلد کتاب درسی ریاضی را به کودک همسری، دخترکشی، نادیده دریافت زنان و...ربط دادند.

باید گفت دغدغه ها، مطالبات، مسائل اصلی زنان در بین مطالبات فرعی پنهان می شوند و به کلی نادیده گرفته می شوند. امروز مسئله زنان حذف شدن و نادیده دریافت شدن عکس چند دختر از جلد کتاب درسی نیست. مسئله نادیده دریافت زنان و دختران در مناطق محروم است که با نهایت سختی مشغول گذران زندگی هستند.

نادیده دریافت زنان سرپرست خانوار در شرایط اقتصادی امروز کشو، فراموشی زنان بد سرپرست که علاوه بر مسائل اقتصادی با مسائل عدیده روحی و جسمی درگیرند، خاک خوردن قانون تسهیل ازدواج، نادیده دریافت بیمه زنان خانه دار، نادیده دریافت اهمیت خانه داری و کمک نکردن به ساختن دید مناسب برای زنان خانه دار در جامعه و نادیده دریافت مرخصی مادران باردار که به تبع آن بسکمک از زنانتمایلی به بارداری ندارند، موضوعی است که کمتر به آن توجه شده است.

در این شرایط باید پرسید؟!

چرا فقط آن دسته از مطالبات زنان دارای اهمیت می شوند که در واقع بود و نبودشان اهمیت چندانی ندارد و مطالبات اصلی در حال خاک خوردن اند و سخنی از آن ها به میان نمی آید .

می توان گفت تا مسائل زنان درست فهمیده نشوند،نمی شود برای اصلاحش فکری کرد. شاید نبود زیر بناهای فکری مستحکم در زمینه زنان، تمام کار مدافعان حقوق زنان را به دعواهای اینستاگرامی و استادیومی تقلیل می دهد. علت عدم الگو سازی درست در جامعه با وجود تمامی مدافعین حقوق زنان همین نداشتن زیر بنای فکری منسجم است.

فاطمه کول - کارشناسی مامایی و عضو انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 654

به "مطالبات زنان و دعواهای اینستاگرامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات زنان و دعواهای اینستاگرامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید