موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: همچنان در البرز شعار در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی به جد مورد تاکید است چرا که از پیک جدید شیوع هراس داریم.

موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه هفتم اردیبهشت در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به اینکه در این جلسه روسای کمیته ها مسائل مربوطه به فرایند شیوع بیماری کرونا را ارائه دادند، افزود: بعضی از نقاط کشور تنزل شیوع را داشتند و طبق پیش بینی های اجرا شده بعضی نقاط در موج دوم شیوع در معرض خطر هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی، شهرستان های سراسر کشور به سه شرایط سفید، زرد و قرمز تقسیم می شوند و براساس فرایند شیوع در آنها نسبت به شروع به کار و بازگشایی مساجد، اماکن متبرکه و غیره تصمیم گیری می گردد.

شهبازی گفت: موضوعی که در این جلسه مطرح شد دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بین وزرای کشورهای مدیترانه رتبه اول را در مورد مدیریت بیماری کرونا کسب کردند که به ایشان، هیات دولت و ستاد ملی تبریک عرض می کنم.

وی افزود: اکنون در البرز به ویژه از سوی کادر درمانی دغدغه و نگرانی به واسطه موج دوم شیوع کرونا ایجاد شده است از این رو رییس دانشگاه علوم پزشکی مامور به رصد شرایط بیمارستان های استان شده است.

استاندار البرز افزود: همچنان در البرز شعار در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی به جد مورد تاکید است چرا که از پیک جدید شیوع هراس داریم.

شهبازی با اشاره به اینکه بیش از 86 درصد از جمعیت البرز غربالگری کرونا شده اند، افزود: امید است شاهد این موج جدید شیوع نباشیم ولی اگر این شیوع به استان راه یابد، شرایط طغیان کرونا را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: شهرستان اشتهارد که غالب جامعه کارگری در آن شهرستان هستند که باید به طور حتم مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

استاندار البرز با اشاره به ابلاغ وزیر کشور در مورد ساماندهی و اولویت گذاری استانداران برای حمایت از فعالیت های مالی و احصا کارشناسانه نقاط ضعف و آسیب ها و برطرف آنها در سال 99، گفت: در سال جهش فراوری استان البرز طبق ابلاغ وزیر محترم کشور می تواند مانند سال گذشته در بخش هایی همچون صادرات، اشتغال و رونق فراوری، مقام خوبی را در کشور داشته باشد از این رو توصیه ها و راهبردهای 30 گانه دکتر رحمانی فضلی را در جلسات مربوطه عملیاتی می کنیم.

وی افزود: بخش بزرگی از احتیاج کشور در حوزه فراوری مواد ضدعفونی نماینده، اقلام دارویی و بهداشتی در البرز فراوری می گردد و طبق فرمایش رییس جمهور محترم، این آمادگی وجود دارد که به صادرات نیز بپردازیم.

شهبازی گفت: از فراورینمایندگان البرزی که در تهیه و فراوری اقلام ضدعفونی نماینده برای حفاظت از سلامت مردم کوشش می نمایند؛ قدردانی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 439

به "موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید