نکاتی مفید برای حمل داروها در سفر

به گزارش مجله نازلارا، بسته بندی وسایل قبل از سفر بسیار لذت بخش، اما پراهمیت است. هنگام بسته بندی داروها سعی کنید حتما قوانین پرواز و قوانین کشوری که قصد سفر به آن را دارید، در نظر بگیرید.

نکاتی مفید برای حمل داروها در سفر

تصور کنید زمانی فرا رسیده است که شما بسیار هیجان زده هستید و سفری که از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی نموده اید، فرا رسیده است و اکنون می خواهید وسایل سفر خود را بسته بندی کنید، بسته بندی داروها بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این مقاله سعی داریم نکات مهمی در خصوص بسته بندی بعضی از داروهای تجویزی و غیر تجویزی برای شما بیان کنیم.

اول و مهم تر از همه، تمام داروهای خود را در کیف دستی خود قرار دهید. متأسفانه ایرلاین ها ممکن است چمدان شما را اشتباهی به جای دیگر بفرستند؛ پس حتما سعی کنید داروهای خود را در کیف قابل حمل خود قرار دهید، از این طریق دیگر در طول پرواز استرس داروهای مهمی که باید مصرف کنید را ندارید.

دوم، اگر سابقه پزشکی دارید، توصیه می گردد پزشک شما نامه ای بنویسد و یک تاریخچه پزشکی مختصر در خصوص شرایط پزشکی و بیماری شما توضیح دهد و فهرست مراقبت های مورد احتیاجتان را بنویسد. اگر به سفر خارج از کشور می روید، برای اینکه مطمئن شوید داروهای شما طبق قانون آن کشور مخدر غیرقانونی محسوب نمی گردد، داروهای خود را با سفارت آن کشور آنالیز کنید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت سفارتخانه مورد نظر خود سر بزنید.

سوم، برای آمادگی بیشتر سعی کنید آسپرین، یک آنتی اسید (برای غذاهای غیرمنتظره تند) و آنتی هیستامین با خود به همراه ببرید؛ باید خود را برای هر شرایط غیر منتظره ای آماده کنید.

ممکن است بخواهید مقداری داروی اضافی، برای شرایطی که مجبور شوید بیشتر بمانید، با خود به همراه ببرید. به طور کلی هر داروی تجویزی را باید در ظرف اصلی خود قرار دهید و نام خود را روی آن بنویسید. اگر دارو مایع و در یک ظرف بیش از سه اونسی واقع شده است، باید به توصیه هایی که متخصصین TSA می دهند توجه کنید.

وب سایت TSA برای داروهای مایع تجویزی و دیگر داروهای مایع، در 24 ژانویه سال 2010، قوانین زیرا منتشر کرد:

آن ها می گویند ما اجازه می دهیم داروهای مایع تجویزی و دیگر داروهای مایع مورد احتیاج افراد معلول که دارای شرایط خاص زیر هستند، حمل شوند:

  • تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه (مایعات، ژل و اسپری) از جمله ژل نفتی، قطره چشم و محلول شور برای اهداف پزشکی.
  • مایعات از جمله آب، شربت، یا غذاهای مایع یا ژل برای مسافران با معلولیت یا شرایط پزشکی خاص.
  • مایعات نگه دارنده زندگی و افزایش طول عمر مانند تقویت استخوان ها، محصولات مربوط به خون و اندام های پیوندی.
  • اقلام مورد استفاده برای تقویت بدن به دلایل پزشکی و زیبایی مانند پروتزهای مختلف، محلول نمک و دیگر مایعات.
  • ژل ها یا مایعات یخ زده برای خنک نگه داشتن افرادی با معلولیت خاص یا دارای شرایط خاص پزشکی. اگر حجم مایعی که حمل می نمایند بیش از 100 میلی لیتر است، باید به مأموران اطلاع داده گردد. این اطلاعیه می تواند کتبی یا شفاهی از طریق همراه، مترجم یا عضوی از خانواده یا نماینده TSA صورت گیرد. داروهای مایع اعلام شده و دیگر مایعات برای افراد معلول و دارای شرایط ویژه پزشکی باید جدا از بقیه وسایل، برای غربالگری اشعه ایکس، منتقل گردد.

برای اطلاع بیشتر راجع به حمل داروهای مختلف می توانید با آژانس مسافرتی خود تماس بگیرید و از جزئیات بیشتر آن ها اطلاع پیدا کنید. توجه کنید اینکه قبل از سفر سؤال بپرسید و اطلاعات لازم را کسب کنید، بهتر از این است که مأموران امنیتی در فرودگاه مانع پرواز شما شوند.

منبع: کجارو / trip.ustia.org
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1400

به "نکاتی مفید برای حمل داروها در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مفید برای حمل داروها در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید