هزاران فروشگاه در آلمان در آستانه ورشکستگی قرار دارند

به گزارش مجله نازلارا، هفته نامه اشپیگل آلمان فاش کرد هزاران فروشگاه در این کشور به علت افزایش هزینه های انرژی در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

هزاران فروشگاه در آلمان در آستانه ورشکستگی قرار دارند

هزینه های انرژی در آلمان از ابتدای سال جاری تا به امروز نزدیک به 150 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی آر تی و به نقل از هفته نامه اشپیگل در روز آدینه، انجمن خرده فروشی آلمان در گزارشی اعلام نموده است که بیش از 15 هزار فروشگاه در این کشور به علت افزایش هزینه های انرژی در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، انجمن خرده فروشی آلمان در نامه ای خطاب به رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد، هشدار داده است که هزینه های سرسام آور انرژی باعث شده است که هر روز تعداد بیشتری از خرده فروشان قادر به تامین زندگی خود نباشند.

این گروه اوضاع را به لحاظ وجودی تهدیدنماینده توصیف و پیش بینی نموده است که سال جاری احتمالا حدود 16 هزار کسب و کار ورشکست خواهند شد و این روند منفی احتمالا تا سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت.

انجمن خرده فروشی آلمان اضافه کرد که افزایش هزینه های انرژی که از ابتدای سال به طور میانه 147 درصد افزایش یافته، مانع از سودآوری کسب و کار های خرده فروشی شده است.

سهم هزینه های برق در حجم فروش برای خرده فروشان به طور میانه به حدود 3 درصد رسیده است و بسیاری پیش بینی می نمایند که این رقم در سال 2023، به 5 درصد افزایش یابد.

خبرنگاران بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1582

به "هزاران فروشگاه در آلمان در آستانه ورشکستگی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران فروشگاه در آلمان در آستانه ورشکستگی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید