همه چیز درباره فیلم Spirited

به گزارش مجله نازلارا، با نزدیک شدن به سرانجام سال 2022 میلادی، اشتیاق برای کریسمس بیشتر می گردد و آثار مرتبط بیشتری نیز در این زمینه روی پرده سینماها یا سرویس های آنلاین عرضه می شوند. یکی از این آثار نیز فیلم سرزنده یا اسپریتد (Spirited) که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. همراه با ما باشید.

همه چیز درباره فیلم Spirited

فیلم سرزنده بر اساس رمان سرود کریسمس (A Christmas Carol) محصول سال 1843 میلادی نوشته چارلز دیکنز (Charles Dickens) است. این رمان داستان فرد مسن و بخیلی به نام ابنزر اسکروج را دنبال می نماید که پس از ملاقات با روح شریک تجاری سابق خودش به نام جیکوب مارلی، به مرد مهربان تری تبدیل می گردد.

این فیلم یکی دیگر از اقتباس ها بر اساس رمان سرود کریسمس به شمار می رود و از جمله این اقتباس ها نیز می توان به فیلم اسکروجد (Scrooged) محصول سال 1988، فیلم خانم اسکروج (Ms. Scrooge) محصول 1997، فیلم سرود کریسمس (A Christmas Carol) از دیزنی محصول سال 2009 میلادی و تعداد دیگری اشاره نمود.

عوامل سازنده فیلم Spirited

کارگردانی فیلم سرزنده را شان آندرس (Sean Anders) برعهده دارد و خود او نیز به همراه جان موریس (John Morris) فیلم نامه فیلم را قلم زده است. این دو قبلا نیز با یکدیگر همکاری داشته اند و از جمله آثار آن ها نیز می توان فیلم او پسر منه (Thats My Boy) محصول 2012، فیلم ما میلرها هستیم (Were the Millers) محصول 2013، فیلم رئیس های وحشتناک (Horrible Bosses 2) محصول 2014 و فیلم خانواده فوری (Instant Family) محصول 2018 میلادی را نام برد.

داستان فیلم Spirited

فیلم سرزنده یا اسپریتد اثری موزیکال با موضوع کریسمس است که برداشتی مدرن از رمان کلاسیک چارلز دیکنز را برای مخاطبان به تصویر می کشد. خلاصه داستان این فیلم بدین توضیح است:

هر ساله در کریسمس، روح کریسمس حال با بازی ویل فرل (Will Ferrell) یک روح تاریک را انتخاب می نماید تا با ملاقات با سه روح اصلاح گردد. اما سال جاری او فرد اشتباهی را انتخاب نموده است. کلینت بریجز با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) همه چیز را دگرگون می نماید و روح کریسمس حال متوجه می گردد که در حال آنالیز مجدد گذشته، حال و آینده خودش است.

بازیگران فیلم Spirited

در فیلم سرزنده رایان رینولدز نقش اصلی کلینت بریجز را بازی می نماید که به عنوان شخصیت اسکروج داستان به شمار می رود. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی شخصیت اصلی فیلم های ددپول (Deadpool) مارول شناخته می گردد. او قرار است بار دیگر این نقش ابرقهرمانی خودش را در فیلم ددپول 3 در دنیای سینمایی مارول بازآفرینی کند. در این فیلم، هیو جکمن (Hugh Jackman) نیز بار دیگر در نقش ولورین حضور خواهد داشت.

با این حال، رایان رینولدز قبل از حضور در فیلم های ددپول سابقه بازی در فیلم های اکشن دیگری را نیز در کارنامه خودش داشته که از جمله آن ها می توان به فیلم بلید: سه گانگی (Blade: Trinity) محصول 2004 و فیلم گرین لنترن (Green Lantern) محصول 2011 اشاره نمود. او در فیلم های عاشقانه و کمدی قطعا، شاید (Definitely, Maybe) محصول 2008 و فیلم خواستگاری (The Proposal) محصول 2009 نیز بازی نموده است.

ویل فرل دیگر بازیگر فیلم سرزنده به شمار می رود که نقش شخصیت روح کریسمس حال را بازی می نماید. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم هایی همانند گوینده: افسانه ران برگندی (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy) محصول 2004 و فیلم هولمز و واتسون (Holmes & Watson) محصول 2018 شناخته می گردد و سابقه بازی در دو فیلم کمدی خانه پدر (Daddys Home) را نیز در کارنامه خودش دارد. او در سریال های کمدی ای همانند 30 راک (30 Rock) و آفیس (The Office) نیز حضور داشته است.

بازیگر برنده جایزه اسکار اکتیویا اسپنسر (Octavia Spencer) دیگر بازیگر فیلم سرزنده به شمار می رود که بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم تاریخی و درام یاری (The Help) محصول سال 2011 میلادی شناخته می گردد. او برای این نقش آفرینی خودش چندین جایزه مختلف از جمله جایزه برترین بازیگر مکمل زن اسکار را از آن خود کرد.

از جمله دیگر آثار شناخته شده و برجسته اکتیویا اسپنسر نیز می توان به فیلم بیوگرافی ایستگاه فروتویل (Fruitvale Station) محصول 2013، سریال Red Band Society، سریال افشای حقیقت (Truth Be Told) و مینی سریال خودساخته (Self Made) اشاره نمود.

دیگر بازیگر فیلم سرزنده سونیتا مانی (Sunita Mani) نام دارد که نقش روح کریسمس گذشته را بازی خواهد نمود. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی در سریال مستر ربات (Mr. Robot) و بعلاوه سریال کمدی و درام گلو (GLOW) شناخته می گردد. او بعلاوه سابقه بازی در فیلم کمدی و علمی-تخیلی خودتان را نجات دهید (Save Yourselves) و فیلم ترسناک و فراطبیعی چشم بد (Evil Eye) را نیز در کارنامه خودش دارد.

جوب تیپت (Joe Tippett) که سابقه نقش آفرینی در سریال درام رشد (Rise) و بعلاوه مینی سریال جنایی میر اهل ایست تاون (Mare of Easttown) محصول شبکه اچ بی او را در کارنامه خودش دارد، در فیلم سرزنده نقش آفرینی خواهد نمود. پاتریک پیج (Patrick Page) نیز دیگر بازیگر فیلم سرزنده به شمار می رود که قبلا در آثار موزیکال مختلفی بازی نموده است. از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم سرزنده محصول سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس می توان به ایمی کاررو (Aimee Carrero)، جن تولوک (Jen Tullock) و مارلو بارکلی (Marlow Barkley) اشاره نمود.

تاریخ اکران فیلم Spirited

فیلم سرزنده در تاریخ 11 نوامبر سال 2022 میلادی (آدینه 20 آبان) روی پرده سینماها اکران خواهد شد و سپس یک هفته پس از آن در تاریخ 18 نوامبر (آدینه 27 آبان) روی سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس عرضه می گردد.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1601

به "همه چیز درباره فیلم Spirited" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فیلم Spirited"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید