پشت پرده اینترنت طبقاتی، اینترنت طبقاتی اجرایی شد؟

به گزارش مجله نازلارا، اینترنت طبقاتی نه تنها گره ای از مسائل کسب وکار ها باز نمی کند بلکه موجب تشدید نارضایتی های عمومی می گردد.

پشت پرده اینترنت طبقاتی، اینترنت طبقاتی اجرایی شد؟

به گرارش دیجیاتو؛ انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه ای از ارائه اینترنت طبقاتی انتقاد کرد. این نهاد اعتقاد دارد هرگونه اولویت بندی در دسترسی به اینترنت به مسائل پیشین اضافه نموده و این نوع اینترنت، راهبردی غیراخلاقی است که به نارضایتی عمومی منجر می گردد.

مدتی است که صحبت های جدی درباره ارائه اینترنت با سطوح دسترسی مختلف از سوی بعضی مقام های دولتی و حاکمیتی و حتی نمایندگان مجلس به میان می آید و بعضی نهاد های صنفی در برابر آن انتقاداتی داشتند. از همین رو انجمن تجارت الکترونیک تهران نیز بیانیه ای را در انتقاد و مخالفت با اینترنت طبقاتی منتشر نموده است.

در این بیانیه آمده است که: با گذشت سه ماه از شروع اعمال محدودیت های بی سابقه بر اینترنت و تنگ تر شدن دسترسی عامه کاربران به آن، به جای حل مساله و برطرف مسائل بی شماری که بر اساس این تصمیم اشتباه حادث شده، اخبار ضد و نقیضی از تعریف طرحی موسوم به اینترنت طبقاتی به گوش می رسد. انجمن تجارت الکترونیک تهران با تعریف هرگونه اولویت بندی در دسترسی به اینترنت مخالف است و بر این باور است که این طرح، مسئله ای بر مسائل پیشین اضافه می نماید.

این انجمن دسترسی به اینترنت با کیفیت و بدون محدودیت را از حقوق اولیه شهروندی دانسته و بر این باور است، شکل و کیفیت اینترنت مورد احتیاج کسب وکار ها و فعالان فضای فناوری، تفاوتی با عامه مردم ندارد: لذا اتخاذ این راهبرد را غیرمنطقی، غیراخلاقی و بی ثمر است. توامان که پیش برد طرح هایی از این دست، بیش از گذشته شکاف های اجتماعی را تعمیق بخشیده و موجب تشدید نارضایتی های عمومی می گردد.

انجمن تجارت الکترونیک اعتقاد دارد عادی سازی اینترنت طبقاتی و القای آن به عنوان شیوه ای برای مدیریت اینترنت، به زیان تمام اجزای فعال زیست بوم است و حاصلی جز تضعیف این صنعت در بلندمدت نخواهد داشت.

لازم به ذکر است رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از وعده وزارت ارتباطات برای حل مشکل کندی اینترنت برای بعضی کاربران حرفه ای نظیر برنامه نویسان خبر داده بود. با این سخنان به نظر می رسد اینترنت با سطح دسترسی متفاوت قرار است به زودی وارد فاز اجرایی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1624

به "پشت پرده اینترنت طبقاتی، اینترنت طبقاتی اجرایی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده اینترنت طبقاتی، اینترنت طبقاتی اجرایی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید