خلاء یک میلیارد دلاری بازار دارو تا سرانجام سال پر می گردد

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - بازار داروی کشور با خلاء 1/67 میلیارد دلاری روبرو است که به یاری زیست بوم فناوری و نوآوری تا خاتمه سال پر خواهد شد.

خلاء یک میلیارد دلاری بازار دارو تا سرانجام سال پر می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت داروسازی یکی از صنایعی است که آینده محور است و کشورها برای تامین این احتیاج خود همواره بر مبنای یک استراتژی و برنامه ریزی اصولی تامین می نمایند. احتیاجی ضروری که حیات مردم به آن وابسته است. صنعتی که از سه بخش فراوری، بازاریابی و توسعه تشکیل می گردد و پیشرفت هر کدام از این بخش ها برای شتاب دادن به فرایند توسعه آن مهم است.

آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن را کشورهای پیشروی صنعت دارویی دنیا می دانند. کشورهای نوظهوری مانند چین، برزیل، روسیه، هند، مکزیک، ترکیه و چند کشور دیگر را هم بازارهای نوظهور این صنعت معرفی می نمایند. البته سهم ایران هم از این بازار، قابل توجه است که به لطف کوشش شرکت های دانش بنیان و متخصصان ایرانی برای کشور به دست آمده است.

به گفته مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این بازار عظیم در ایران یک شکاف 1.67 میلیارد دلاری دارد که ستاد در کوشش است تا با یاری شرکت های فعال این حوزه؛ آن را پوشش دهد. کاری که شاید تا انتها امسال محقق گردد.

به گواه آمارهای رسمی، ایران در حوزه فراوری دارو در منطقه صندلی خوبی را کسب نموده است. این آمارها می گوید ایران سومین بازار عظیم دارویی منطقه را از آن خود نموده است. این بازار عظیم، ارزش مالی زیادی برای کشور به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 781

به "خلاء یک میلیارد دلاری بازار دارو تا سرانجام سال پر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاء یک میلیارد دلاری بازار دارو تا سرانجام سال پر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید