کاربردهای مختلف روغن جوجوبا

به گزارش مجله نازلارا، روغن جوجوبا یکی از برترین روغن های حامل است که می تواند با دیگر روغن های ضروری آمیخته گردد. این روغن دارای کاربردهای زیادی است حتی زمانی که به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا لیستی از کاربردهای مختلف روغن

کاربردهای مختلف روغن جوجوبا

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

روغن جوجوبا یکی از برترین روغن های حامل است که می تواند با دیگر روغن های ضروری آمیخته گردد. این روغن دارای کاربردهای زیادی است حتی زمانی که به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا لیستی از کاربردهای مختلف روغن جوجوبا که در زندگی روزمره به درد شما خواهد خورد نوشته شده است.

قبل از اینکه به کاربردهای روغن جوجوبا نگاهی بیاندازیم، اجازه دهید در خصوص خاصیت های آن بحث کنیم. چه چیز خاصی باعث شده است که این روغن با دیگر روغن ها متفاوت باشد؟ برترین خاصیت این روغن این است که مانند سایر روغن ها دارای خاصیت روغنی نیست. هرچند روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل هم برای مرطوب کردن پوست استفاده می شوند، اما درای اثر روغنی و چرب نمایندگی هستند. از سوی دیگر، روغن جوجوبا یک مرطوب نماینده بسیار عالی است که به سرعت بدون هیچ گونه عوارض چرب نمایندگی جذب پوست می گردد. دیگر ویژگی مهم این روغن این است که شبیه سبوم انسان است و می تواند برای بسیاری از اهداف استفاده گردد. این دو علت مهم باعث می شوند که روغن جوجوبا از سایر روغن ها متمایز گردد. سایر خواص شامل بی بو و بی رنگ بودن آن است که به هیچ وجه دارای عوارض جانبی نیست.

کاربردها

مرطوب نماینده: می توان از آن برای مرطوب کردن صورت یا کل بدن در هر زمانی از روز استفاده کرد، هر چند بهتر است بعد از استحمام استفاده گردد. بعد از اینکه صبح هنگام دوش گرفتید، این روغن را به سراسر بدن خود اعمال کنید تا در کل روز بدنتان مرطوب بماند.

نکته: چند قطره روغن اسطوخودوس را با روغن جوجوبا با نسبت 2 به 10 ترکیب کنید تا بدین ترتیب یک مرطوب نماینده خوش بو داشته باشید.

مراقبت از مو: می توان از این روغن قبل از شامپو زدن برای ماساژ سر استفاده کرد. این روش به اسم یک کاندیشنر طبیعی عمل می نماید. بعلاوه می توانید چند قطره از روغن جوجوبا را در کف دست قرار دهید و سپس بر روی موهای خشک و فر اعمال کنید تا به اسم سرم عمل کند.

نکته: چند قطره روغن رزماری را با روغن جوجوبا با نسبت 2 به 10 ترکیب کنید تا بدین ترتیب یک روغن ضد ریزش مو و کاندیشنر برای موهای خشک داشته باشید.

ضدپیری: با توجه به آنتی اکسیدان های موجود در آن، می تواند تا حد زیادی از چروک و دیگر اثرات پیری بر روی پوست جلوگیری کند. از این روغن به طور روزانه بهره ببرید تا پوستتان جوان بماند.

برای مراقبت از پوست ریش ریش شده در اطراف ناخن: چند قطره از روغن جوجوبا را بر روی ناخن ها اعمال کنید تا پوست ریش ریش شده نرم گردد و ناخن زبر درمان گردد.

بازگرداندن تعادل روغن طبیعی پوست: افرادی که از پوست تکه تکه و یا خشک رنج می برند روغن جوجوبا را هر روز به اندازه سخاوتمندانه ای اعمال نمایند. چون این روغن شبیه چربی پوست انسان است، بدن را فریب می دهد تا بدن فکر کند روغن طبیعی ترشح شده از پوست است و در نتیجه به بازگشت سطح طبیعی رطوبت پوست یاری می نماید.

حذف آرایش: می توانید از این روغن برای پاک کردن آرایش چشم، پنکک و رژ گونه بهره ببرید.

موم لب: هر زمان که احساس می کنید لب هایتان خشک شده است چند قطره روغن جوجوبا را در هر زمانی از روز به لب های خود اعمال کنید تا رطوبت کافی در این ناحیه ایجاد گردد.

نکته: چند قطره از این روغن را با موم لب یا چند قطره اسانس گل رز ترکیب کنید تا مرطوب نماینده طبیعی با اسانس گل داشته باشید.

درمان و پیشگیری از آکنه: از این روغن می توان برای پیشگیری و درمان مسائل پوستی مانند جوش، دانه های سر سیاه و سر سفید استفاده کرد. این روغن به حل کردن روغن ترشح شده از جوش یا دانه های سر سیاه و بعلاوه شکستن آکنه یاری می نماید. بدین ترتیب می توانید یک چهره صاف و بدون آکنه داشته باشید.

نکته: چند قطره روغن درخت چای را با روغن جوجوبا با نسبت 2 به 10 ترکیب کنید تا بدین ترتیب یک درمان نماینده آکنه ضد باکتری داشته باشید.

ماساژ: چون این روغن مانند سایر روغن های ماساژ دارای اثر چرب نمایندگی نیست، همچنان می توانید از این روغن برای ماساژ بهره ببرید. بعلاوه این روغن به سرعت جذب پوست می گردد و به همین دلیل مجبور نیستید بعد از ماساژ استحمام کنید.

نکته: روغن جوجوبا را با چند قطره از اسانس آرام بخش مانند کندر و یا اسطوخودوس ترکیب کنید تا یک روغن ماساژ عالی داشته باشید.

این ها کاربردهای متعدد روغن جوجوبا بودند. بنابراین یک بطری روغن جوجوبا ارگانیک خریداری کنید و کاربردهای ذکر شده را امتحان کنید. این روغن دارای عوارض جانبی نیست. با این حال اگر به آجیل حساسیت دارید، قبل از استفاده از این روغن بر روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1277

به "کاربردهای مختلف روغن جوجوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای مختلف روغن جوجوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید