کارنامه سیاه خصوصی سازی در کنتورسازی قزوین!

به گزارش مجله نازلارا، کنتورسازی قزوین مثل هفت تپه، هپکو و آذرآب و خیلی جا های دیگر یکی از کارنامه های سیاه بیش از یک دهه خصوصی سازی در ایران است.

کارنامه سیاه خصوصی سازی در کنتورسازی قزوین!

گروه دانشگاه خبرنگاران- وحید اشتری*؛ بعد از خصوصی سازی، یک جوان به نام علی عاملی با بیست سال سن مدیر عامل کارخانه کنتورسازی با 40 سال سن شد. کنتور سازی قزوین سال 47 تاسیس شد و سال 87 خصوصی سازی شد. قبل از خصوصی سازی قریب 1200 کارگر داشت، روزی یک میلیون کنتور فراوری می کرد و بزرگترین صادر نماینده غرب آسیا بود.

حالا 150 نفر کارگر در کنتورسازی مانده اند که یکی از رکوردداران معوقه حقوق با دو سال عدم دریافت هستند. چند روز پیش هم به بهانه کرونا پیامک معرفی به تامین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری به دست شان رسید. حس خودشان اینست که این معنایش آغاز تعدیل دسته جمعی است.

مالک کنتورسازی از سال 87 سید احمد علی عاملی رنانی است. رئیس هیت مدیره شرکت کنتورسازی ایران، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران، رئیس هیت مدیره شرکت صنایع کم مصرف ایرانیان پویای توان (شرکت سهامی خاص) و عضو شورای شهر اصفهان نیز بوده است.

مدیر عامل کنتورسازی هم آقازاده 20 ساله اش سید علی عاملی است. وی همچنین ریس هییت مدیره کنتور سازان قزوین مدار، رئیس هیت مدیره سرمایه گذاری، تجارتی تعیین رنان و نایب رئیس شرکت بازرگانی مبین رنان نیز هست. پدر و پسر هر دو 4 سال است در زندان هستند و شرایط کارگران بلاتکلیف.

پدر و پسر بعد ها با اتاق اصناف قراردادی امضا کردند تا باعنوان شرکتی به نام باران، صندوق مکانیزه وارد نمایند. شرکت باران متعلق به مدیران اتاق و همسران شان بود. بعد سهام شرکت را در بورس عرضه کردند و چون همه چیز صوری بود عجیب ترین پرونده کلاهبرداری در عمر 50 ساله بورس را رقم زدند.

کنتورسازی قزوین مثل هفت تپه و هپکو و آذرآب و خیلی جا های دیگر یکی از کارنامه های سیاه بیش از یک دهه خصوصی سازی در ایران است. از منظر فساد هم اگر عزم جدی برای پیگیری باشد علاوه بر عاملی و مدیران کنتورسازی باید دنباله این زد و بند در اتاق اصناف و سازمان بورس هم پیگیری گردد.

البته حوزه قضایی قزوین و استانداری در ده سال گذشته اگر اراده داشتند، خیلی زودتر از این مشکل کارگران حل می شد. ولی مشغله دادگستری در پروند هایی چون هفت سنگان ظاهرا اجازه نداده است. آقای جمالی پور که تازه آمده هم پنجمین استاندار است که این کارگران از زمان آغاز مسائل شان دیده اند.

*وحید اشتری- عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 351

به "کارنامه سیاه خصوصی سازی در کنتورسازی قزوین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه سیاه خصوصی سازی در کنتورسازی قزوین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید