کاهش بستری ها و افزایش موارد مثبت کرونا در گناباد، مواظب باشیم دقیقه 90 گل نخوریم

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تعداد بیماران بستری در گناباد کاهشی شده است اما تعداد تست های مثبت سرپایی رو به افزایش است و موارد مثبت مبتلا به کرونا، عمدتا مربوط به یک خانواده هستند.

کاهش بستری ها و افزایش موارد مثبت کرونا در گناباد، مواظب باشیم دقیقه 90 گل نخوریم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

جواد باذلی در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند طی یک هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است و در حال حاضر تعداد بستری ها به زیر 15 نفر رسیده است.

باذلی با اشاره به اینکه شرایط شهرستان به لحاظ ابتلا به کرونا همچنان زرد است، اظهار کرد: در روزهای اخیر علی رغم کاهش تعداد بستری ها، تعداد موارد تست مثبت سرپایی افزایش داشته است و بیشتر بیماران هم اعضای یک خانواده هستند که این نشانه به این معنی است که چرخه انتقال ویروس در خانواده ها ادامه دارد و قطعا دلیل اصلی آن هم برگزاری دورهمی های فامیلی و خانوادگی است.

وی تآکید کرد: تغییر رنگ شهرستان ها به سمت زرد و آبی باعث بازگشایی بسیاری از مشاغل شده است اما مردم نباید غافلگیر شوند چرا که تغییر رنگ در شهرستان و یا هر جای کشور به معنی تمام شدن و یا عادی شدن اوضاع در هیچ کجای کشور نیست و مردم باید همچنان نسبت به شیوع کرونا حساس باشند اگر این ذهنیت ایجاد گردد که کرونا تمام شده است ممکن است در دقیقه نود گل بخوریم و با اوج بیماری در روزهای آینده روبرو شویم.

باذلی اضافه نمود: شیوع کرونا تأثیر زیادی روی معیشت مردم گذاشت و تعطیلی بسیاری از مشاغل خسارات مالی زیادی را به بار آورد و در حال حاضر نیز بخش عمده بازگشایی ها منطبق با ستاد ملی کرونا است و در جلسه اخیر ستاد مبارزه با کرونا موافقت شد که بازگشایی ها نه یکباره بلکه بسیار آرام انجام گردد.

باذلی در رابطه با نحوه بازگشایی ها در شهرستان گفت: آدینه بازار گناباد بعد از یک دوره تعطیلی، آدینه این هفته با عرضه فقط میوه و تره بار و برپایی 50 درصد غرفه ها با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهد شد. همچنین تالارها با ظرفیت بسیار محدود بازگشایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: بازگشایی مدارس هم یک دستورالعمل وزارتی است و بنا بر این دستورالعمل حضور در مدارس اختیاری است و هر کلاس با حدبیشتر 10 نفر ظرفیت برگزار خواهد شد، همچنین نماز آدینه هم با توجه به سیاست های شورای سیاست گذاری ائمه آدینه در مناطق زرد و آبی و با در نظر دریافت ملاحظات مربوطه برگزار می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطر نشان کرد: با توجه به جهش هایی که در ویروس رخ داده است پیک چهارم می تواند خیلی خطرناک تر و کشنده تر از پیک های قبلی باشد پس مردم باید هوشیار باشند و علاوه بر اینکه با بازگشایی ها به کسب و کار خود می رسند مراقب سلامتی خود هم باشند چرا که هر چه مردم بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند شیب ابتلا کندتر و ملایم تر شده و به تبع پاسخ دهی بهتر و کامل تر سیستم های درمان را به همراه خواهد داشت

وی توضیح داد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط 100 تا 150 تست کرونا در گناباد انجام می گردد که تقریبا 40 درصد این تست ها مثبت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 883

به "کاهش بستری ها و افزایش موارد مثبت کرونا در گناباد، مواظب باشیم دقیقه 90 گل نخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بستری ها و افزایش موارد مثبت کرونا در گناباد، مواظب باشیم دقیقه 90 گل نخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید