کرونا نان زنان سرپرست خانوار را آجر کرد

به گزارش مجله نازلارا، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آسیب دیدن بسیاری از کسب وکارهای خُرد زنان سرپرست خانوار بر اثر شیوع کرونا، از مسائل ناشی از تورم و تأثیر آن بر عملکرد سازمان بهزیستی درباره این زنان ابراز نگرانی کرد.

کرونا نان زنان سرپرست خانوار را آجر کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایکنا، حبیب الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آسیب دیدن کسب وکارهای خرد بسیاری از زنان سرپرست خانوار بر اثر شیوع کرونا اطلاع داد و گفت: آسیب زیادی به این کسب وکارها وارد شده و بهزیستی نگران تأمین هزینه و اشتغال این بانوان است.

مسعودی فرید به تورمی که در سال 98 با آن روبرو بودیم و به تأثیرات آن بر عملکرد سازمان بهزیستی در سال جدید نیز اشاره نمود و ادامه داد: افزایش قیمت ها در کنار اتفاق هایی مانند سیل و زلزله فشار بسیار زیادی به سازمان وارد کرد. اگر در گذشته با دو تا سه میلیون تومان یاری می توانستیم ودیعه مسکن مددجویان را تأمین کنیم، اکنون به بودجه چند برابری احتیاج داریم. اگر در اوایل سال گذشته با هزینه یک میلیون تومانی خرابی یخچال یا لوازم خانگی مددجویان برطرف می شد، اکنون دیگر چنین امکانی وجود ندارد و این امر به سازمان بهزیستی از نظر مالی فشار زیادی را وارد می نماید.

وی به اهمیت توجه بیشتر به مهدهای کودک در کشور پرداخت و توجه به این مراکز را از اولویت ها و برنامه های امسال این سازمان برشمرد و گفت: به رسمیت شناختن آموزش ها در مهدهای کودک و تغییر رویکرد این آموزش ها به سمت آموزش مهارت های زندگی اقدامی است که در امسال انجام خواهیم داد تا بچه ها در سنین بالاتر آمادگی بیشتری داشته باشند و به سمت یادگیری زندگی درست تر اجتماعی حرکت نمایند.

مسعودی فرید در مورد مسائلی که در حال حاضر در مهدهای کودک وجود دارد، ابراز کرد: بسیاری از مهدهای کودک استیجاری هستند و همین امر مسائل زیادی را برای آنها ایجاد نموده است. باید دولت از آنها حمایت کند، چراکه در کشور سیاست های افزایش جمعیت را داریم و از سوی دیگر والدین به دلیل شرایط مالی مجبورند مدت زمان زیادی در بیرون از خانه کار نمایند. پس باید محل هایی برای نگهداری بچه ها وجود داشته باشد؛ همچنین، نباید فراموش کرد که بیشترین زمان رشد بچه ها در مهدهای کودک می گذرد و حاکمیت باید از مهدهای کودک حمایت کند و این امر به معنای حمایت از رشد جمعیت و رشد مالی و حضور بچه ها والدین شاغل در محیط امن آموزشی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 373

به "کرونا نان زنان سرپرست خانوار را آجر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا نان زنان سرپرست خانوار را آجر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید