یمنی ها به میادین نفت و گاز مارب نزدیک شدند

به گزارش مجله نازلارا، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با تصرف پادگان ام الریض پس از نبرد شدید با مزدوران ائتلاف سعودی توانستند به میادین نفت و گاز مارب نزدیک شوند.

یمنی ها به میادین نفت و گاز مارب نزدیک شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های یمنی اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن بر پادگان ام ریش در نزدیکی یکی از ورودی های شهر مارب مسلط شدند که پیشرفت چشمگیری در این نبرد است.

منابع نظامی می گویند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات شدیدی را به پادگان ام ریش، مقر یگان 117 پیاده نظامی واقع در شمال جبهه ملعاء در شهر الجوبه، داشتند که در نتیجه آن با عقب نشینی نیروهای دولت مستعفی یمن از این پادگان که آخرین پایگاه این نیروها در جنوب استان مارب است، توانستند پادگان را به تسلط خود درآورند.

برخی منابع تاکید کردند، عقب نشینی مزدوران سعودی و قبایل از پادگان ام ریش به علت این بود که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آنجا را هدف موشک های بالستیک و حرارتی و توپخانه سنگین خود قرار دادند، علاوه بر اینکه رسیدن کمک های نظامی و تدارکات به پادگان به علت در معرض دید بودن جهت رسیدن به پادگان سخت شده بود.

این منابع گفتند، سقوط ام ریش به معنای پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن برای تسلط بر منطقه صحرایی است که تا منطقه صافر که میادین نفت و گاز استان مارب در آنجاست امتداد دارد.

در همین حال به گفته این منابع درگیری های شدید میان دو طرف در چند موضع نبرد در ارتفاعات مشرف به پادگان الخشینه بدون پیشرفت میدانی برای دو طرف ادامه دارد.

یعقوب العتوانی، نویسنده سیاسی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است ارتش و کمیته های مردمی با وجود تلفاتی که در این نبرد داشته اما توانسته منطقه ها وسیع تری از مارب را به تسلط خود بگیرد و علت آن هم به تسلیحات برتر و انسجام در صفوف نیروهای آن بازمی گردد.

وی اضافه نمود: اما عربستان سعودی که از اعزام نیرو و تجهیزات برای کمک به ارتش دولت مستعفی یمن خودداری کرده و فقط به استفاده از نیروی هوایی خود اکتفا کرده است، نتوانسته حملات نیروهای صنعاء را دفع کند.

این تحلیلگر می گوید، با وجود اینکه هنوز حوثی ها مارب را کاملا محاصره نکرده اند؛ اما احتمال سقوط شهر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1314

به "یمنی ها به میادین نفت و گاز مارب نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمنی ها به میادین نفت و گاز مارب نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید