14 محموله جدید از کالا های مقابله با کرونا از گمرکات ترخیص شد

به گزارش مجله نازلارا، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از انجام تشریفات گمرکی و ترخیص 14 محموله دیگر مرتبط با کنترل و مقابله با بیماری کرونا اطلاع داد.

14 محموله جدید از کالا های مقابله با کرونا از گمرکات ترخیص شد

به گزارش ، به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی طی روز های 3 و 4 فروردین ماه، 24 بسته مواد دارویی مرتبط به وزن 678 کیلوگرم طی دو محموله؛ 149 کارتن ماسک تنفسی به وزن 1253 کیلوگرم طی دو محموله؛ 8 بسته کیت آزمایشگاهی به وزن 18 کیلوگرم موضوع یک محموله؛ 35 نگله ماشین آلات خط فراوری ماسک به وزن بیش از 12 تن موضوع دو اظهارنامه؛ 221 کارتن ماسک N95 بوزن 2 تن طی سه محموله؛ 1 کارتن کیت آزمایشگاهی به وزن 16 کیلوگرم؛ 92 کارتن عینک، ماسک و لباس ایزوله به وزن 606 کیلوگرم موضوع یک محموله و 10451 کارتن لباس یکبارمصرف پزشکی (گان) به وزن 55 تن موضوع 2 محمولۀ وارداتی بوده است.

معاون گمرک ایران اضافه نمود: تشریفات این اقلام بصورت شبانه روزی و درحداقل زمان ممکن توسط گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن هماهنگی سازمان های ذیربط اجرا شده است به نحوی که کلیۀ تشریفات گمرکی مربوط به این محموله ها به زیر 2 ساعت تقلیل یافته است.

ارونقی با اشاره به بازدید اخیر وزیر امور مالی و دارائی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: وزیر امورمالی و همچنین رئیس کل گمرک ایران روز 2 فروردین از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید داشته و ضمن اینکه از نزدیک درجریان چگونگی تشریفات گمرکی اقلام مربوطه بصورت شبانه روزی قرار گرفتند تأکید بر انجام تشریفات گمرکی این کالا ها بصورت حمل یکسره و درحداقل زمان ممکن داشتند که در این راستا کلیۀ گمرکات اجرائی کشور نسبت به این موضوعات اهتمام لازم را بعمل خواهند آورد به نحوی که هیچگونه ایستایی در انجام تشریفات گمرکی این کالا ها به وقوع نپیوندد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به تعامل بوجود آمده با سازمان های همجوار اعلام نمود: مطابق تصویب نامۀ هیأت وزیران، برطرف ممنوعیت واردات، اِعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات، تغییر در سود بازرگانی واردات و عوارض صادراتی اقلام مورد احتیاج وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تأمین احتیاج مراکز درمانی و مردم برای مقابله و مهار ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در این راستا، کمال تعامل را با سازمان گمرک داشته به نحوی که مکاتبات فیمابین دو مرجع فوق یعنی گمرک و وزارت صمت درخصوص مصوبات مورد احتیاج، حتی به چند ساعت نرسیده و مصوبه مربوطه به گمرک ابلاغ شده است.

او اعلام کرد: علاوه بر آن می توان گفت مجوز های قانونی ترخیص از سوی وزارت بهداشت نیز ظرف چند ساعت صادر و در اختیار واردکنندگان اقلام مربوطه قرار داده شده است.

ارونقی اضافه نمود: همچنین جا دارد از پیگیری های مجدانه مراجع نظارتی در برطرف ایستایی های بوجود آمده علی الخصوص سازمان اطلاعات سپاه تشکر گردد که با پیگیری های صورت پذیرفته، اقدامات موثری در راستای ترخیص به هنگام اقلام وارده و نیز بازگشت اقلام صادراتی به کشور صورت پذیرفت.

این مقام مسئول در انتها اعلام کرد: تشریفات گمرکی 4 محمولۀ دیگر، هم اکنون درحال انجام است که به محض ترخیص این اقلام، مشخصات مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 345

به "14 محموله جدید از کالا های مقابله با کرونا از گمرکات ترخیص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 محموله جدید از کالا های مقابله با کرونا از گمرکات ترخیص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید