16 طرح فناورانه تخصصی حمایت شد تا اقتصاد دیجیتال گردد

به گزارش مجله نازلارا، توسعه ابزارهای اقتصاد دیجیتال در سراسر دنیا و لزوم بهره مندی حداکثری از این فضا برای رونق مالی، یکی از اولویت های مهم محسوب می گردد.

16 طرح فناورانه تخصصی حمایت شد تا اقتصاد دیجیتال گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، توسعه ابزارهای اقتصاد دیجیتال در سراسر دنیا و لزوم بهره مندی حداکثری از این فضا برای رونق اقتصادی، یکی از اولویت های مهم محسوب می گردد.به همین منظور، ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی تاسیس شد. ستادی که هدف آن، تدوین سیاست ها و مشخص اولویت های توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است.

حمایت از امنیت شبکه ملی اطلاعات

از جمله اقدامات قابل توجهی که طی 100 روز نخست دولت سیزدهم در این ستاد عملیاتی شد، حمایت از 16 طرح فناورانه در حوزه های تخصصی از قبیل حوزه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه ملی اطلاعات، بلاکچین و کوانتوم است.

این ستاد طی این مدت، حمایت از شتابدهنده های تخصصی در حوزه های سخت افزاری و میکروالکترونیک سلامت دیجیتال، فناوری اطلاعات و بلاکچین اینترنت اشیاء را نیز به مانند همواره، جزو اولویت های خود قرار داد.

بعلاوه در این بازه زمانی، از 3 بوت کمپ تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء حمایت کرد.

تشکیل کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال

این ستاد طی 100 روز گذشته، یک طرح در حوزه بلاکچین با عنوان پیغام رسان اقتصادی بین المللی با معماری زنجیره بلوک یا سوییفت بلاکچین را اجرایی کرد. بعلاوه کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال را طبق جدول 7 قانون برنامه و بودجه تشکیل داد.

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با توجه به اسناد مصوب این حوزه و خصوصا سند منظره بیست ساله کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و همکاری در جهت تسریع در انجام طرح های کلان و فناورانه حوزه اقتصاد و هوشمندسازی کشور و توسعه کسب و کار های این حوزه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1354

به "16 طرح فناورانه تخصصی حمایت شد تا اقتصاد دیجیتال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 طرح فناورانه تخصصی حمایت شد تا اقتصاد دیجیتال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید