400 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بستری هستند

به گزارش مجله نازلارا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر در گیلان 400 نفر بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که این امر نشان دهنده کنترل نسبی موج اول کرونا در گیلان است.

400 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بستری هستند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا نقی پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران با قدردانی از همراهی مردم در مورد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت اظهار کرد: این همراهی مردم باعث شد تا کادرمانی استان گیلان بتوانند آن موج سنگین شیوع کرونا در استان را به یک شیب ملایم برسانند.

نقی پور با تأکید بر مراجعه روزانه بسیار زیاد افراد مشکوک به بیمارستان های استان گیلان بیان نمود: در حال حاضر در گیلان 400 نفر بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که امر نشان دهنده کنترل نسبی موج اول کرونا در گیلان است؛ اما این به معنی کنترل کامل کرونا نیست؛ زیرا روزانه ده ها نفر به بیمارستان های استان مراجعه و به همان میزان هم افراد زیادی از بیمارستان های استان مرخص می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را مهم ترین راه حل در مورد کنترل ویروس کرونا بیان کرد و اضافه کرد: بنابر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کشور از تاریخ هشت فروردین هیچ خودرویی با پلاک غیربومی وارد استان گیلان نشده است.

وی با بیان اینکه در صورت شیوع موج دوم کرونا کنترل آن از توان کادرمانی استان خارج است، توضیح داد: کادرمانی و پرستاری استان گیلان بسیار خسته هستند لذا اگر مردم ویروس کرونا را جدی نگرفته و در خیابان ها تردد نمایند موج دوم این بیماری آغاز شده و کنترل آن بسیار سخت می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 372

به "400 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید