7 ترفند ساده شعبده بازی برای بچه ها

به گزارش مجله نازلارا، شعبده بازی برای بچه ها یکی از روش های تقویت ذهنی و خلاقیت در کودک است که می تواند سبب افزایش هیجان کودک نیز گردد. در این مقاله به 7 ترفند شعبده بازی برای بچه ها پرداخته ایم که به راحتی با تمرین و تکرار می توانید آن ها را به کار ببرید و حتی به کودک خود هم آموزش دهید.

7 ترفند ساده شعبده بازی برای بچه ها

خبرنگاران | سرویس مادر و کودک - جادوگری و شعبده بازی یک تفریح بسیار لذتبخش و شگفت انگیز برای بچه ها است. شعبده بازی به دست خود کودک می تواند لذتبخش تر هم باشد، زیرا در این حالت هیجان کودک به بالاترین میزان خود می رسد. با ترفند هایی که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم، می توانید با شعبده بازی های بی نظیر برای بچه ها، شادی و هیجان را به کودک هدیه کنید و یا حتی این ترفند ها را به کودک آموزش دهید تا او در جشن ها و جمع های محبت آمیز اش، برای همسن های خود به نمایش بگذارد.

دو اصل مهم در شعبده بازی برای بچه ها

اولین نکته ای که در شعبده بازی برای بچه ها باید در نظر داشته باشید این است که بدانید یک شعبده باز هرگز اسرارش را فاش نمی نماید. گاهی بچه ها اصرار می ورزند که اسرار و ترفند های جادو و شعبده بازی را به آن ها بگویید، ولی شما نباید این کار را انجام دهید. دومین نکته در شعبده بازی برای بچه ها این است که برای هر ترفندی که یاد می گیرید، همواره تمرین و تکرار داشته باشید تا بتوانید آن ترفند را به خوبی انجام دهید، زیرا شعبده بازی در اصل مهارت گیج کردن بیننده است.

ترفندهای شعبده بازی برای بچه ها

1- محو شدن سایه شعله کبریت بر روی دیوار

یک کبریت را روشن کنید و با فاصله 15-10 سانتی متر از دیوار نگه دارید. آغاز به خواندن ورد های زیر لب کنید و دستتان را بر روی شعله کبریت بچرخانید. حالا یک چراغ قوه را بالای دستی که کبریت را نگه داشته اید، روشن کنید. همانطور که می بینید تنها سایه دست شما و چوب کبریت بر روی دیوار ایجاد شده است. شعله سایه ندارد زیرا آتش مثل مواد فیزیکی دیگر مانع عبور نور در خودش نمی گردد.

2- مچاله شو ای بطری!

در بطری را بگذارید و آن را محکم کنید. حدود بیست ثانیه قبل از اجرای نمایش، هوای گرم سشوار را روی بطری بگیرید تا هوای داخل آن گرم گردد و سپس در آن را کاملا سفت کنید سپس بگویید مچاله شو ای بطری پس از چند ثانیه ناگهان بطری مچاله خواهد شد.

3- غیب کردن سکه

پشت گردنتان را با دست چپ بگیرید. به بچه ها بگویید می خواهید بوسیله مالیدن سکه بر روی آرنج دستان خود، آن را ناپدید کنید. سکه را با دست راست بردارید و آن را بر روی آرنج دست چپ خود بمالید. دست خود را ول کنید و اجازه دهید سکه بر روی زمین بیفتد. به بچه ها بگویید که مجبورید دوباره انجام بدهید. حالا سکه را با دست چپ بر دارید و وانمود کنید که آن را در دست راست قرار داده اید.

مجدداً دست چپ را پشت گردن خود بگذارید و با دست راست آغاز به مالیدن آرنج دست چپ خود کنید و همچنان سکه را در دست چپ مخفی نگه دارید. سکه را از پشت سر یک گوشه ای مخفی بیندازید. مالیدن را متوقف نموده و دست خود را نشان دهید که خالی هست و سکه ناپدید شده است.

4- غیب کردن خلال دندان

برای این ترفند شعبده بازی به یک خلال دندان و نوار چسب احتیاج دارید. با دقت خلال دندان را پشت انگشت شصت­تان بچسبانید. خلال دندان را طوری در مشت دستتان نگه دارید که معین نگردد با چسب، وصل شده است. باید این مرحله را چند باری قبل از اینکه به کسی نشان بدهید، جلوی آینه تمرین کنید.

با تند حرکت دادن­ دستانتان و جابجایی نگاه دوستان، آنها را گیج کنید. دست دیگرتان را خیلی سریع بر روی این دستتان بزنید و طوری دستتان را باز کنید که خلال دندان رو به پشت باشد. نمایش بهم زدن دست ها باعث می ­گردد راستا نگاه ­ها بجای خلال دندان بر روی دستها تغییر کند. حالا نشان دهید که کف دستتان خالی است، حواستان باشد پشت دستتان مخفی بماند.

5- سالم ماندن چوب کبریت شکسته در یک دستمال

چوب کبریت را درون دستمال بگذارید و آن را کمی خم کنید تا قسمت کمی از آن شکسته گردد. سپس آن را در آورده و خم شدن آن را به همه نشان دهید. سپس دوباره آن را به درون پارچه باز گردادنده و آن را سالم کنید و بیرون آورید. شما خودتان آن را برگردانید تا الیاف آن درون هم بروند سپس آن را در بیاورید و از دور نشان بیننده بدهید.

6- تبدیل کردن آب به یخ در یک لحظه

در داخل یک لیوان، یک تکه اسفنج و یک تکه یخ بریزید (اسفنج و یخ در لیوان پنهان شده باشد و داخل لیوان را به کسی نشان ندهید) سپس در مقابل کودک یا تماشاچی، آب را داخل لیوان بریزید. سپس تکه های یخ را از لیوان بیرون بریزید. سعی کنید زمان بیرون ریختن یخ ها از لیوان، اسفنج را طوری در لیوان جاسازی نموده باشید که بیرون نیفتد و معین هم نگردد. در واقع اسفنج، آب را به خود جذب می نماید. این کار بسیار ساده و راحت است.

7- غیب شدن کبوترها

در این نمایش، به جعبه ای که از دو قسمت بالایی و زیرین تشکیل شده است، احتیاجمندیم. در واقع در داخل این جعبه یک فضای خالی سری وجود دارد که کوچک و غیرقابل دیدن است. یک یا دو کبوتر را در داخل جعبه قرار دهید سپس در زیرین جعبه را باز کنید، می بینید که هیچ کدام از کبوترها در داخل جعبه نیستند. کبوترها در قسمت سری بالایی جعبه قرار داده شده اند و می توانند برای مدتی در داخل جعبه باقی بمانند.

سخن آخر خبرنگاران با پدر و مادرها ...

شعبده بازی برای بچه ها می تواند، خلاقیت بچه ها و مهارت های ذهنی آنان را تقویت کند. حتی می توانید ترفندهای ساده شعبده بازی را به کودک خود آموزش دهید، تا خودش برای دوستانش در مهدکودک و یا مدرسه انجام دهد. با این کار یاری می کنید تا هم مهارت های ذهنی و خلاقیت و هم مهارت های اجتماعی کودکتان تقویت گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 882

به "7 ترفند ساده شعبده بازی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند ساده شعبده بازی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید