آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده های شهری در برخی استان ها، آسمان پایتخت همچنان بارانی است

به گزارش مجله نازلارا، ضیاییان گفت: با توجه به استمرار بارش باران در 8 استان کشور و آبگرفتگی مسیل ها به افراد توصیه می شود که هنگام تردد احتیاط لازم را به عمل آورند.

آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده های شهری در برخی استان ها، آسمان پایتخت همچنان بارانی است

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار ، از ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور خبر داد و گفت: با توجه به سامانه بارشی پیش رو و استمرار سامانه بارشی قبل، فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور ادامه دارد، اضافه کرد: روز پنج شنبه گستره فعالیت این سامانه در شمال شرق و شرق خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز در جنوب غرب، غرب و استان های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته این مقام مسئول، امروز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و بخش هایی از فارس کماکان بارش استمرار دارد.

بارش نرمال تا خاتمه آبان ادامه دارد/افزایش یک درجه ای دمای جو زمین نسبت به 30 سال گذشته

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از آب گرفتگی معابر در برخی استان ها خبر داد و گفت: روز سه شنبه در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ارتقاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و زنجان و روز چهارشنبه در استان های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، همدان، مرکزی، کرمانشاه و لرستان به سبب استمرار بارش، آبگرفتگی مسیل ها، اختلال در تردد شهری و مه آلود شدن جاده های کوهستانی به افراد توصیه می شود که هنگام تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها احتیاط لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه بارش تهران محدود به امروز نیست، اعلام نمود: براساس بولتن های هواشناسی، روز سه شنبه بارش پراکنده در تهران ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه با ورود موج جدید بارش باران دور از انتظار نیست، اما دمای هوا کاهش محسوسی نخواهد داشت.

ضیاییان در خاتمه با بیان اینکه بارش متناوب باران تا اواخر هفته در سواحل شمالی کشور ادامه دارد، شرح داد: از امروز تا روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور در راه است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 3

به "آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده های شهری در برخی استان ها، آسمان پایتخت همچنان بارانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده های شهری در برخی استان ها، آسمان پایتخت همچنان بارانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید