اردوغان با دبیرکل ناتو گفتگو کرد

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

اردوغان با دبیرکل ناتو گفتگو کرد

به گزارش آناتولی، در مصاحبهی تلفنی اردوغان و استولتنبرگ، مسائل منطقه ای به ویژه بحران روسیه و اوکراین، دریای اژه، مدیترانه شرقی، تحولات لیبی و افغانستان مورد مصاحبه قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با دبیرکل ناتو اظهار داشت: حمایت از افغانستان با استفاده از امکانات و توانایی های ناتو باید به موثرترین شکل ممکن ادامه یابد.

این در حالیست که وزارت خارجه ترکیه سه شنبه هفته جاری از برگزاری مصاحبههای صلح افغانستان در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده بود: این نشست در استانبول برگزار خواهد شد. نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در مصاحبههای صلح افغانستان شرکت خواهند کرد. سازمان دهندگان این نشست بر لزوم حمایت از حاکمیت مستقل و متحد افغانستان تاکید دارند. هدف اصلی کنفرانس صلح افغانستان در استانبول تسریع و تکمیل مذاکرات بین الافغانی در دوحه برای دستیابی به راهکار سیاسی عادلانه و پایدار است.

گفتنی است که پیشتر قرار بود امروز جمعه (16 آوریل سال 2021) نشست مذکور برگزار شود؛ اما طالبان از عدم آمادگی خود برای شرکت در آن خبر داده و خواستار به تعویق افتادن آن شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1035

به "اردوغان با دبیرکل ناتو گفتگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان با دبیرکل ناتو گفتگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید