اضافه شدن اجسام خارجی به محصولات غذایی در کارخانه محال است

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دیده شدن اجسام خارجی مانند قرص در کیک، شکلات یا محصولات دیگر گفت: از نگاه ما به عنوان کارشناس این حوزه غیرممکن است که این اتفاق در کارخانه، خط فراوری یا حین توزیع اتفاق افتاده باشد.

اضافه شدن اجسام خارجی به محصولات غذایی در کارخانه محال است

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

محمد رضا شانه ساز در بازدید از یک کارخانه مواد غذایی در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: شرایط مختلف فراوری یک محصول از زمان وارد شدن مواد اولیه تا پخت و بسته بندی کاملا با دوربین ها بسیار کنترل شده و توسط افراد و دوربین ها نظارت و پایش می شوند.

وی افزود: از نظر داروشناسی محال است که اجسام خارجی مانند قرص در دمای 250 درجه به مدت 15 دقیقه پخته شوند و هیچ اتفاقی نیفتد.

به گزارش خبرنگاران، وی تاکید نمود: چنین اقداماتی بخشی از تروریسم مالی هستند؛ چرا که بخش زیادی از صادرات غیرنفتی ما وابسته به صنعت غذا بوده و بسکمک از محصولات ما در کشورهای همسایه و کشورهای مرز شناخته شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه صنعت غذا از نظر صادرات غیر نفتی و اشتغالزایی اهمیت زیادی برای کشور ما دارد، گفت: نظارت و کیفیت محصولات غذایی سالم در هر کشوری به ویژه در کشور ما اهمیت ویژه ای داشته و در بعد صادرات هم بخش مهمی از صادرات غیر نفتی ما را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه دشمن مدت زیادی برای ایجاد مشکل برای ما در حوزه تجهیزات پزشکی کوشش کرد، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ اتفاقی نیفتاد و امروز در زمینه تامین، ذخایر بسیار مطمئنی را داریم و حدود یک سال ذخایر دارویی مواد اولیه داشته و ذخیره داروهای وارداتی مان هم بیش از شش ماه است.

وی، افزودن اجسام خارجی مانند قرص در کیک و کلوچه را شیطنت جدیدی مطرح نمود که به ذهن دشمنان رسیده است و افزود: معتقد هستم این کوششی مذبوحانه بوده و از ملت و هم وطنانمان خواهش می کنم که با خرید فراوریات ایرانی در این زمینه صنعتگران ما را کمک نمایند تا هم بتوانند در زمینه اشتغال و هم در تسعه صادرات غیر نفتی حرکت رو به جلوی خودشان را ادامه دهند.

شانه ساز گفت: در بخش دارو و اقلامی که توزیع بسیار منظم و بسته ای دارد، هرگز شاهد چنین اتفاقی نیستیم، چرا که محل فراوری، توزیع و عرضه چنین محصولاتی کاملا شناخته شده بوده و با توجه به کدها و شماره های ردیابی درج شده بر روی محصولات هر اتفاقی در زنجیره تامین توزیع و عرضه رخ دهد، برای مسئولان و دستگاه های نظارتی در سازمان غذا و دارو قابل رصد و ردیابی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی صنعت غذا هنوز نتوانسته ایم زنجیره تامین را ایجاد کنیم، البته بسکمک از شرکت های بزرگ سیستم توزیع دارند، اما این عمومیت نداشته و ممکن است رصد محصول در بعضی عمده فروشی ها به آسانی انجام نگردد.

وی اعلام کرد: کشور ما به این جمع بندی رسیده است که توزیع اقلام غذایی و آرایشی بهداشتی آن باید نظام مندتر باشد و اجازه ندهیم شیطنت هایی از این دست باعث محدود شدن پنجره صنایع می گردد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تمام نمونه ها را در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت آزمایش نموده ایم، گفت: این داروها بیشتر از داروهای OTC مانند استامینوفن ها و در بعضی موارد آنتی بیوتیک ها مانند مترونیدازول و هیوسین هستند و هیچ گزارشی از وجود قرص برنج یا ترامادول در کیک نداشتیم.

وی متذکر شد: مردم توجهی به شبکه های مجازی ننمایند، قطعا این ها خودشان بخشی از جریان ایجاد رعب و وحشت و آسیب رسانی به پیکره شرکت های ما از بعد مالی هستند.

وی اعلام کرد: مردم توجهی به این موارد خلاف واقعی که در شبکه های خارجی به آن ها داده می گردد، ننمایند و مطمئن باشند نظارت های ما با دقت و وسواس و با تجهیزات کامل چه از بعد نیروی انسانی و چه در زنجیره تامین به طور کامل، اعمال می گردد، این حرکات شیطنت های بچه گانه ای هستند که می خواهند چهره درخشان صنعت ما را مخدوش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 124

به "اضافه شدن اجسام خارجی به محصولات غذایی در کارخانه محال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن اجسام خارجی به محصولات غذایی در کارخانه محال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید