بارش های سال جاری 6.7 درصد کمتر از پارسال ، افزایش گرما در شمال و گردوخاک در شرق

به گزارش مجله نازلارا، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا در نوار شمالی کشور دمای هوا 2 تا 4 درجه افزایش می یابد، گفت: در 5 روز آینده در شرق کشور پدیده غالب، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک است که این شرایط در زابل شدیدتر است.

بارش های سال جاری 6.7 درصد کمتر از پارسال ، افزایش گرما در شمال و گردوخاک در شرق

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در تبادل نظر با فارس در تشریح شرایط جوی کشور بیان نمود: امروز و فردا در بعضی نقاط استان های ساحلی خزر به ویژه سواحل غربی دریا و بعضی نقاط اردبیل؛ بارش پراکنده باران گاهی وزش باد پیش بینی می گردد و امروز دریای خزر مواج است.

وی اضافه نمود: در سه روز آینده رگبار و رعد و برق و وزش باد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان های کرمان و هرمزگان، همچنین جنوب سیستان و بلوچستان و فارس، پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر شنبه یکم شهریور در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

ضیائیان ادامه داد: در 5 روز آینده در شرق کشور پدیده غالب، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک است که این شرایط در زابل شدیدتر است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج است، گفت: از فردا تا آدینه 31 مرداد در نوار شمالی کشور دمای هوا 2 تا 4 درجه افزایش می یابد.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت بیان نمود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری است، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 30 درصد است.

ضیائیان ادامه داد: آسمان تهران فردا صاف، گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 24 درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی همچنین در تشریح هواشناسی کشاورزی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ماه 98) تا 27 مرداد 294.3 میلی متر است، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 315.4 میلی متر بود بنابر این بارش امسال 6.7 درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 612

به "بارش های سال جاری 6.7 درصد کمتر از پارسال ، افزایش گرما در شمال و گردوخاک در شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های سال جاری 6.7 درصد کمتر از پارسال ، افزایش گرما در شمال و گردوخاک در شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید