تقویت مژه ها با 8 ترفند ساده

به گزارش مجله نازلارا، مژه ها در زیبایی و جذابیت چشم ها نقش مهمی ایفا می نمایند که با رعایت یک سری موارد می توان به تقویت آن ها پرداخت.

تقویت مژه ها با 8 ترفند ساده

به گزارش همه ما آرزوی داشتن مژه هایی بلند و ضخیم را داریم، اما نمی دانیم چطور به رشد آن ها یاری کنیم. مژه ها در زیبایی و جذابیت چشم ها نقش مهمی ایفا می نمایند. عوامل زیادی مانند: سن، ژنتیک، و دیگر مسائل پزشکی می توانند بر رشد آن ها اثر بگذارند. با این که تمام این عوامل را نمی توان کنترل کرد، اما مطمئناً می توانیم با استفاده از درمان های خانگی برای پرپشت شدن مژه ها در یک هفته به نتیجه دلخواه برسیم.

چشم های بدون مژه مانند کیک بدون تزئین هستند. راه های طبیعی زیادی برای پرپشت شدن سریع مژه ها وجود دارد.

رژیم غذایی

آن چه بر بدنتان اثر می گذارد روی مژه ها هم اثرگذار است. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و دنبال کردن یک رژیم غذایی مفید می تواند به رشد مژ ه های بلند و پرپشت تر یاری کند. مکمل های مولتی ویتامین هم می توانند موثر باشند.

روغن کرچک

روغن کرچک از آن موادی است که در رشد مو ها اثر جادویی دارد. هر روز آن را با برس به مژه هایتان بمالید تا بدون احتیاج به ریمل مژه هایی پرپشت داشته باشید. دو قطره از آن را با یک قطره روغن اسطخودوس یا چریش ترکیب نموده و بهره ببرید.

وازلین

یکی از سریع ترین و رایج ترین راه ها برای رشد و پرپشت شدن مژه ها استفاده از وازلین است. مقداری از آن را به آرامی روی مژه ها بمالید و صبح با آب معمولی بشویید.

پوست لیموی آغشته به روغن زیتون

یک لیمو را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آن را 2-3 روز در یک چهارم فنجان روغن زیتون غوطه ور کنید. این روغن را قبل از خواب روی مژه هایتان بهره ببرید و صبح زود بشویید.

چای سبز

مواد مغذی و کافئین موجود در چای سبز تاثیر شگرفی بر مژه ها دارند. می توانید یک تکه پنبه را به چای سبز آغشته کنید و به مژه هایتان بزنید. ولی ابتدا یک فنجان چای سبز درست کنید و اجازه دهید خنک گردد.

ویتامین E

برای این درمان، به چند کپسول ویتامین E احتیاج دارید. یک کپسول بردارید و باز کنید و روغن داخلش را در بیاورید. این روغن را روی مژه هایتان بمالید و بگذارید چند ساعت بماند سپس با آب بشویید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص زیادی دارد از جمله برای رشد مژه های پرپشت و بلند. قبل از خواب لایه ای از آن را با برس تمیز روی مژه ها بمالید. آلوئه ورا با تغذیه مژه ها ظاهری زیبا به آن ها می دهد.

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ را هم بزنید و یک قاشق گلیسیرین به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا غلیظ گردد. یک تکه پنبه تمیز بردارید و آن را به مواد آغشته کنید و روی مژه هایتان را بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند وبعد با آب سرد بشویید.همانطور که به سلامت پوست و موهایتان اهمیت می دهید برای مژه هایتان هم وقت بگذارید و درمان های خانگی ذکر شده را برای پرپشت شدن مژه ها در یک هفته امتحان کنید تا مژه هایی پرپشت و چشم هایی زیبا داشته باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1208

به "تقویت مژه ها با 8 ترفند ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت مژه ها با 8 ترفند ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید