جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش تجارت نیوز، در ایام نوروز بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 15.8 تا 77.3 درصدی حقوق امسال بازنشسته های کشوری و لشکری به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داده بود؛ حالا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جزئیات ساز و کار توزیع 10 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را اعلام کرده است.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش 15 درصدی حقوق همه شاغلان و بازنشستگان

آن طور که محمد باقر نوبخت از طریق صفحه اینستاگرام خود توضیح داده است، در نشست مشترک با کنندگان تشکل های بازنشستگی مقرر شد در مرحله اول به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان 15 درصد اضافه شود. در مرحله بعد کارمندانی که 30 سال سابقه کامل دارند اگر با 15 درصد افزایش به حداقل دریافتی دو میلیون و 800 هزار تومان نرسیدند همه آنان مشمول افزایش حقوق تا حد نصاب دو میلیون و 800 هزار تومان خواهند بود.

توزیع 10 هزار میلیارد برای 20 گروه شغلی بازنشستگان کشوری

وی با بیان اینکه برای 20 گروه شغلی بازنشستگان کشوری حدود10 هزار میلیارد تومان توزیع خواهد شد تا همسان سازی به شکل عادلانه انجام شود، افزود: برای افرادی که در گروه های یک تا پنج قرار گرفتند از یک میلیون و 135 هزار تومان تا یک میلیون و 194 هزار تومان به دریافتی شان اضافه کرده می شود.

نوبخت ادامه داد: برای گروه دوم که شامل سطوح 6 تا 11 است، از 725 هزار تومان تا 781 هزار تومان افزایش پرداختی اعمال خواهد شد.

وی گفت: برای گروه سوم که در سطوح 12 تا16 هستند، بیش از 800 هزار تومان افزایش در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای افرادی که در گروه 17 تا 20 قرار گرفته اند از 900 هزار تا 956 هزار تومان افزایش پرداختی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 900 هزار تومان به افرادی که همسان سازی در مورد آنها اعمال می شود افزایش پرداخت اعمال می شود، افزود: بر این اساس این افزایش برای یک میلیون و 311 هزار نفر اعمال می شود. همچنین برای بازنشستگانی که در سنوات اخیر بازنشسته شده اند حدود 700 هزار تومان افزایش پرداختی اعمال می شود.

به گفته نوبخت این روش به تصویب اکثریت به اتفاق کنندگان تشکل های بازنشستگی کشوری و لشکری رسیده و به نظر می رسد به عدالت نیز نزدیک باشد.

وی با بیان اینکه، در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری (در مواد 66 و 67) شغل و شاغل تعریف شده است، افزود: در ماده 109 قانون مذکور نیز جدولی معین شده که بازنشستگان را بر اساس آخرین شرایط شغلی دسته بندی کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این دسته بندی گروه های بالاتر امتیازات و حقوق های بیشتری نیز دریافت می کند؛ در نتیجه برای رعایت عدالت در توزیع منابع موجود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای پنج گروه اول بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان افزایش پرداختی لحاظ شد.

افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دوم مباحث خود با اشاره به نحوه افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: برای بازنشستگان کشوری سقف 60 هزار تومان خدمات بیمه تکمیلی در سال 1398 به 140 هزار تومان امسال افزایش می یابد و بر این اساس بیمه تکمیلی نسبت به سال 98 حدود 2,5 برابر خواهد شد، این افزایش در حالی است که نسبت به سال قبل بازنشستگان نباید سهمیه بیشتری بپردازند.

به گفته وی در ضوابط اجرایی بودجه 1399 ماده گنجانده خواهد شد تا دستگاه های اجرایی مجاز باشند امکانات رفاهی خود را که به شاغلان ارائه می دهند در اختیار بازنشستگان نیز قرار دهند.

خبر خوش به بازنشستگان تامین اجتماعی

نوبخت در بخش نهایی توضیحات خود از صفحه اینستاگرام با بیان اینکه این سازمان طرحی را برای کمک به همسان سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی تدوین کرده است، افزود: به لحاظ قانونی وظیفه همسان سازی حقوق مشمولان تامین اجتماعی بر عهده سازمان تامین اجتماعی است، اما با توجه به وظایفی که بر عهده سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است، این سازمان در روزهای آینده مسئولان سازمان امین اجتماعی را دعوت خواهد کرد تا آن ها برنامه خود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان این بخش را ارائه کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه سازمان برنامه و بودجه این سازمان در نظر دارد برای تامین منابع لازم برای همسان سازی حقوق مشمولان سازمان تامین اجتماعی، بخشی از بدهی دولت به این سازمان را پرداخت کند.

دکتر نوبخت تاکید کرد: آماده ایم بخشی از بدهی های دولت به تامین اجتماعی را با واگذاری اموال و سهام بپردازیم مشروط بر اینکه همه آنها صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم در پست اینستاگرامی خود در این باره نوشت: امسال میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری 800 هزار تومان خواهد بود و حداقل حقوق بازنشستگان این صندوق با سنوات کامل دو میلیون و 800 هزار تومان است.اکبر افتخاری با اشاره به اینکه همسان سازی در گروه های پایین تر به شکلی است که حداقل حقوق، برای افراد با سنوات کامل (30سال) دو میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود، افزود: همان طور که قبلا اعلام شده، مجموع دو رقم 15درصد افزایش حقوق و همسان سازی، به طور میانگین حدود 800 هزار تومان است که از فروردین ماه جاری اعمال می شود.

منبع: خراسان نیوز

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 384

به "جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید