حاجی میرزایی اطلاع داد: پیگیری اصلاح قانون مدارس غیردولتی

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک مدیران کل و روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان ها گفت که در بحث نظارت ها بر مدارس غیر دولتی باید نوآورانه و خلاقانه عمل کنیم و از نرم افزار های مناسب به جای نظارت فیزیکی استفاده کنیم.

حاجی میرزایی اطلاع داد: پیگیری اصلاح قانون مدارس غیردولتی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در پانزدهمین گفتگوی تخصصی و در نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان ها که در ساختمان شهید رجایی و به وسیله ویدئو کنفرانس و همچنین در بستر شاد برگزار گردید، اظهار کرد: خوشبختانه دیروز بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعلیم و تربیت بچه های زیر 6 سال به آموزش و پرورش محول شد.

وی اضافه نمود: در جامعه باید بیاموزیم که کارها را به بخش های مورد نظر محول کنیم و خود نظارت کنیم بنابراین نقش دولت تصدی گری نیست بلکه نظارت است.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در این سازمان ما نقش نظارتی داریم و باید برای تحقق اهداف و ماموریت هایمان عمیق تر به موضوع بنگریم. برای افزایش کیفیت در مدارس غیردولتی باید هنرمندانه و خلاقانه به ایفای نقش خود بپردازیم .

حاجی میرزایی اضافه نمود: مجموعه های مدیریتی کمتر آموخته اند که چگونه بدون دخالت کردن، یک حوزه را تحت کنترل خود در آورند.

وی اضافه نمود: اگر مدیری بتواند بدون دخالت کردن، مجموعه ای را اداره کند و نظارت دقیقی بر آن داشته باشد این نوع مدیریت سطح پیشرفته آن است و مدیران در این سطح، دارای ظرفیت بالایی هستند.

عضو کابینه تدبیر و امید اضافه نمود: در مورد مجموعه غیر دولتی ما باید نقش تنظیم گری داشته باشیم، و اگر حقوق دانش آموز، معلم و یا سایر ذی نفعان به خوبی رعایت نمی گردد نشان می دهد که نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا نکرده ایم.

وی گفت: در مدارس غیردولتی شرایط باید به گونه ای باشد که هم مردم و هم معلمین و هم موسسین رضایت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان مدارس غیر دولتی در امر مشارکت پیشرو است، ادامه داد: مشارکت مفهوم عمیقی دارد و نباید مفهومش را به سطح یاری های اقتصادی تنزل داد بلکه مشارکت باید به گونه ای باشد که در همه ابعاد توسعه یابد.

وی بر تقویت مشارکت و نجات مشارکت از معانی سطحی تاکید و عنوان نمود: شفافیت یکی از استراتژی های حقوق مردم است و باید کوشش کنیم تا این موضوع در مدارس غیر دولتی محقق گردد.

حاجی میرزایی اعلام نمود: ما وارد زیست بوم جدیدی شدیم و باید ببینیم نسبت مدارس غیردولتی چگونه است؛ آیا مقهور این شرایط شده یا توانسته از این ظرفیت جدید به خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه رویکرد نظارتی را باید نرم افزاری کرد؛ گفت: الزامی به حضور فیزیکی افراد نیست و باید دنبال نو آوری و خلاقیت باشید.

عضو کابینه تدبیر و امید توضیح داد: در حوزه مدارس غیر دولتی اگر رویکرد توسعه ای، منضبط و دقیق تر باشد قطعا مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی از پیگیری اصلاح قانون مدارس غیر دولتی اطلاع داد و اظهار کرد: باید همه اراده خود را در قالب چارچوب های قانونی اعمال کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 833

به "حاجی میرزایی اطلاع داد: پیگیری اصلاح قانون مدارس غیردولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی اطلاع داد: پیگیری اصلاح قانون مدارس غیردولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید