خبرنگاران تخت روانچی:آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی ندارد

به گزارش مجله نازلارا، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اظهارات همتای آمریکایی خود را نادرست خواند و گفت: آمریکا تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت حق آغاز هیچ کاری را ندارد.

خبرنگاران تخت روانچی:آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی ندارد

مجید تخت روانچی روز شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است ایالات متحده از حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم ها تحت حمایت قطعنامه 2231 شورای امنیت، برخوردار است.

وی تاکید کرد: این اشتباه است؛ آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ مشارکت ایالات متحده در برجام را متوقف کرد، نمی تواند شرکت کننده این توافق باشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد شرح داد: ایالات متحده که ناقض قطعنامه است، حق ندارد هیچ کاری را تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، آغاز کند.

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد هرکسی متن قطعنامه 2231 را بخواند می تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

وی همچنین ادعا کرد پیش نویس قطعنامه خود را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به سرانجام می رسد را در اختیار آلمان، انگلیس و فرانسه گذاشته است و احتمال داد که برای روسیه و استونی هم ارسال کرده باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 488

به "خبرنگاران تخت روانچی:آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخت روانچی:آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید