قهرمان پور: اظهارات ضد و نقیض مسئولین اتحادیه اروپا از عدم وحدت رویه در این سازمان حکایت دارد

به گزارش مجله نازلارا، یک کارشناس مسائل اروپا درباره سخنان متفاوت و متناقض سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: این اظهارات حکایت از آن دارد که داخل اتحادیه اروپا نیز وحدت نظری در خصوص برجام وجود ندارد.

قهرمان پور: اظهارات ضد و نقیض مسئولین اتحادیه اروپا از عدم وحدت رویه در این سازمان حکایت دارد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رحمان قهرمان پور کارشناس مسائل اروپا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا مبنی براینکه از یک سو سخنگوی این نهاد از بیانیه شورای حکام حمایت می نماید و از طرف دیگر عنوان می نماید که این اتحادیه از هیچ تلاشی برای حفظ برجام کوتاهی نخواهد کرد، گفت: این اظهارات ضد و نقیض حکایت از آن دارد که داخل اتحادیه اروپا نیز وحدت نظری در خصوص برجام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انگلیسی ها از ابتدای برجام نیز همیشه مواضع نزدیک تری با آمریکا داشتند، گفت: فرانسوی ها نیز مواضع خود را داشتند و آلمان نیز همیشه سعی می کرد حد وسط را نگه دارد.

قهرمان پور اضافه نمود: با خروج آمریکا از برجام این اختلاف نظر ها تشدید شد هر چند این سه کشوراروپایی یعنی، انگلیس،فرانسه و آلمان در مواردی مثل صدور بیانیه در شورای حکام به توافق رسیدند، اما واقعیت آن است که در جزییات اختلاف نظر های فاحشی دارند که گاه این اختلافات قابل چشم پوشی نیست.

این کارشناس مسائل اروپا در سرانجام توضیح داد: از این رو و در فرایند پیش رو به نظر می رسد هر چه فشار دولت ترامپ افزایش یابد این اختلاف نظر ها هم برجسته تر خواهد شد و باید دید ظرف سه چهار ماه باقی مانده تا برگزاری انتخابات در آمریکا و رای گیری در خصوص تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران آیا این اختلافات بیشتر خواهد شد یا کمتر.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 542

به "قهرمان پور: اظهارات ضد و نقیض مسئولین اتحادیه اروپا از عدم وحدت رویه در این سازمان حکایت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان پور: اظهارات ضد و نقیض مسئولین اتحادیه اروپا از عدم وحدت رویه در این سازمان حکایت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید