خدمات پرستاری از بیمار در منزل

به گزارش مجله نازلارا، پرستاری از بیمار اصل اول در بهبود هرچه سریعتر بیماری می­باشد. در صورت عدم استفاده از پرستار این امکان وجود دارد که زمان کوتاه بهبودی بیماری، هفته­ها یا ماه­ها به طول انجامد.

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به همین جهت استخدام پرستار بیمار امری حیاتی است. چرا که افراد عادی و خانواده­­­­­­­­­­­ی بیمار توانایی و تخصص انجام تمام خدمات نگهداری از بیمار را ندارند. زمانی که بیمار به هر دلیلی در منزل بستری می­شود، پرستاری از بیمار اهمیت دو چندان پیدا می­کند. استفاده از خدمات پرستاری در منزل در چنین حالتی، بهترین راه­کار برای مراقبت از بیمار می­باشد. علت این موضوع، عدم حضور مستمر اعضای خانواده و عدم توانایی ایشان در مراقبت و پرستاری از بیمار در منزل می­باشد.

خدمات پرستاری از بیمار در منزل علاوه بر جنبه­ی نگهداری و مراقبت از بیمار، می­تواند همراه با انجام خدمات درمانی برای بیمار باشد. خدمات پرستاری از بیمار در منزل قابل ارائه برای تمام بیماران کودک و بزرگسال می­باشد. با این تفاوت که نوع خدمات و در نتیجه فرد پرستار تغییر خواهد داشت. پرستاری که برای پرستاری کودک به محل حضور بیمار اعزام می­شود، متخصص در انجام امور درمانی کودک و پرستار اعزامی برای بیمار بزرگسال متخصص و آموزش­دیده­ی این امر است.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا ارائه­کننده­ی خدمات برای تمام سنین و جنسیت­ها می­باشد. لذا در صورت صحبت و مشورت با کارشناسان این مجموعه، اولین سوال کارشناسان سن، جنسیت و نوع بیماری فرد خواهد بود. پرستار کودک و بزرگسال توضیح وظایف متفاوتی دارند و هر پرستاری تخصص در مراقبت از گروه سنی خاصی از بیماران را دارد.

مجموعه­ی هوم کا همچنین در صورت احتیاج خانواده­های گرامی، امکان بهره­مندی همزمان خدمات برای مراقبت از کودک مانند خدمات پرستار کودک در منزل را فراهم خواهد نمود. این خدمات زمانی کاربردی خواهند بود که فرد بیمار مسئولیت نگهداری از کودک خانواده را بر عهده داشته و به علت بیماری از انجام امور نگهداری، ناتوان است.

انواع خدمات پرستاری از بیمار در منزل

همان­طور که اشاره شد خدمات پرستاری از بیمار با توجه به سن، جنسیت و نوع بیماری متفاوت می­باشند. اما در حالت کلی، خدمات پرستای فعالیت­های روتین و ثابت دیگری نیز دارد که از جمله مهمترین آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

- دارورسانی سر وقت و منظم بر اساس تجویز پزشک

- آنالیز علائم بیماری و اطلاع دقیق آن­ها به پزشک

- تعویض پانسمان

- انجام تزریقات در منزل

- سرم در منزل

- چک کردن به موقع فشار خون و ضربان قلب

- کنترل ساعات خواب بیمار به دلیل اهمیت استراحت در بهبود بیماری

علاوه بر خدمات مذکور به عنوان مهمترین وظایف در انواع خدمات پرستاری از بیمار در خانه، امکان تعریف خدمات کوچک وبزرگ دیگری نیز وجود دارد که بر اساس شرایط و نحوه­ی پیشرفت یا بهبود بیماری معنا پیدا می­کنند. پرستار بیمار با نحوه­ی انجام با کیفیت بالا آشناست و در این زمینه تحصیل کرده است.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از ارائه­کنندگان برتر خدمات پرستاری از بیمار در منزل می­باشد. این مجموعه قابلیت همراهی و خدمات رسانی به بیمار از ابتدا تا زمان بهبودی کامل بیمار را دارد و در این میان بیمار می­تواند از سایر خدمات درمانی و پرستاری مجموعه استفاده کند.

هزینه خدمات پرستاری از بیمار در منزل

هزینه­ی خدمات پرستاری از بیمار در منزل برای چارچوب خاص تعریف شده، از سوی وزارت بهداشت معین می­شود. این در حالیست که در بیشتر مواقع خانواده­ی بیمار نیز انجام بعضی از مسئولیت­ها را بر عهده­ی پرستار قرار می­دهند و با توجه به این موضوع قیمت خدمات پرستاری از بیمار در منزل برای یک بیمار معین معین می­شود.

یکی دیگر از پارامترهای موثر بر هزینه، ساعات حضور پرستار در منزل بیمار و زمان­هایی است که پرستار صرف انجام امور بیمار می­نماید. دز بعضی شرایط که اعضای خانواده بخشی از ساعات روز را درمنزل حضور داشته و توانایی مراقبت از بیمار را دارند، به صورت ساعتی از خدمات پرستاری از بیمار در خانه استفاده می­کنند. در عین حال، بیماران دیگری نیز وجود دارند که به صورت شبانه­روزی از این خدمات بهره می­برند. در این میان موضوعی که معین است، کمتر بودن هزینه­ها در صورت مراقبت از بیمار در منزل نسبت به بستری شدن بیمار در بیمارستان می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا به عنوان معتبرترین و تخصصی­ترین مجموعه­ی در حال فعالیت در حوزه­های درمانی و پرستاری، ارائه­کننده­ی با کیفیت­ترین نوع خدمات برای بیماران عزیز می­باشد.

اهمیت ارائه­ خدمات پرستاری از بیمار در منزل

حضور بیمار در منزل علاوه بر مزایای زیادی که برای بیمار و فرایند درمان وی دارد، اطمینان خاطر اعضای خانواده و آرامش آن­ها را نیز از بابت حضور در کنار بیمار فراهم می­آورد.

پرستاری از بیمار در منزل همچنین آسایش و آرامش خاطر برای اعضای خانواده و بیمار را به همراه خواهد داشت. بیمار به علت حضور در خانه احساس امنیت خواهد نمود و اعضای خانواده نیز به علت راحتی و آسایش بیمار خود، با فراغ بال بیشتری به انجام کارها و وظایف خود می­پردازند.

از دیگر دلایل اهمیت­ ارائه­ی خدمات پرستاری از بیمار در منزل، عدم احتیاج به حضور بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان­ها است. در شرایط کنونی و وجود بیماری همه­گیر کرونا، حضور فرد بیمار برای انجام خدمات درمانی برای سلامتی وی بسیار خطرناک است. بیمارستان­ها و مراکز درمانی و اینگونه اماکن، فضاهای بالقوه برای انتشار بیماری می­باشند. با حضور پرستار در منزل، امکان انجام تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان و مراکز درمانی مهیا می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با علم به اهمیت ارائه­ی خدمات پرستاری در منزل، امکان انجام تمام خدمات درمانی مورد احتیاج هر بیماری را در منزل فرد بیمار مهیا می­کند و دیگر احتیاجی به رفت و آمد دائم بیمار آسیب­پذیر به مراکز درمانی و بیمارستانی نیست.

خدمات پرستاری از بیمار در منزل با مجموعه­ هوم کا

با توجه به اهمیت بالای حضور بیمار در منزل و لزوم ارائه­ی خدمات پرستاری از بیمار در منزل، مجموعه­ی هوم کا اقدام به تشکیل تیم قوی و متخصص پرستاری از بیماران عزیز در منزل کرده است. برای بهره­مندی از این خدمات گسترده، کافیست با کارشناسان مجموعه­ی هوم کا تماس گرفته یا با مراجعه به سایت www.homeca.ir به صورت اینترنتی خدمت مورد نظر خود را سفارش دهید.

کارشناسان هوم کا بر اساس نوع درخواست شما و احتیاج بیمار، پرستار متخصص در حوزه­ی مورد نظر را برای پرستاری از بیمار اعزام خواهند کرد. مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا از مدرن­ترین روش­ها و دستورالعمل­های پرستاری بهره می­برد.

منبع: چمدان
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 549

به "خدمات پرستاری از بیمار در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات پرستاری از بیمار در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید