سازه چادری یک المان مدرن و مقرون به صرفه قیمت در فهرست مصالح 1400

به گزارش مجله نازلارا، رپرتاژ آگهی- رشد قیمت مصالح و افزایش سرسام آور قیمت کارمزدها باعث شده بعضی از صنایع و متریال های اروپایی که تا چند سال پیش گران ترین و برترین آیتم برای ساختمان محسوب می شدند امروز تبدیل به ارزانترین آیتم ساختمانی شوند، پدیده ای که مشابه آن را در صنعت خودرو شاهد هستیم.

سازه چادری یک المان مدرن و مقرون به صرفه قیمت در فهرست مصالح 1400

قیمت خودروهای داخلی گران تر از همواره - گران تر از همه کشورها - شرکت های فراوری کننده خودروی داخلی بیشتر از همواره می فروشند و طبق آمار و مستندات رسمی آنها زیان ده هستند اما در طرف مقابل در سایر کشورها، خودروهای خارجی با احتساب دلار 30 هزار تومانی با نصف این قیمت ها و با دو برابر کیفیت در دسترس هستند . متاسفانه مشابه همین پدیده نیز در صنعت متریال های ساختمانی اتفاق افتاده است.

مصالح و متریال خارجی مقرون به صرفهتر و با کیفیت تر از متریال های داخلی ساختمان شده است . آنالیز ریشه های مالی این موضوع در حوصله این مقاله نمی باشد. اما خبر خوب برای دست اندرکاران صنعت ساختمان این است که سازه چادری امروزه در گروه متریالهای مدرن و مقرون به صرفه قیمت ساختمان قرار گرفته و می توان از آن به راحتی برای ارتقاء صنعت ساختمان بهره برد.

امروزه میانه بهای تمام شده و هزینه ساخت یک مترمربع واحد آپارتمان اکونومی حدودا 8 تا 10 میلیون تومان میباشد. اما اینکه در صنعت سازه های چادری چه نوع طرح هایی مقرون به صرفه قیمت تر و چه طراحی هایی گران قیمت تر اند را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

برای درک بهتر این مطلب که چگونه یک سازه چادری مقرون به صرفهتر و مالی تر است، ابتدا ضروری است شما را با یک نکته مهم آشنا نماییم: مهمترین مطلب این است که چرا به این پوشانه پارچه ای ،سازه چادری می گویند؟

بعلت خواص مکانیکی و کششی که این نسل پیشرفته از پارچه ها دارند، میتوان تا حد زیادی (خیلی فراتر از تصور فعلی شما) این نوع از غشاء ها را کشید. یک طناب را تصور کنید. اگر بصورت محکم و با یراق آلات خاص از دو طرف کشیده شده باشد، حتی میتوان بر روی آن راه رفت. پس این بدان معناست که اگر بتوان غشاء را بصورت مناسب کشید؛ حتی میتوان بر روی آن راه رفت و این فرایند نشان دهنده ذات باربری و سازه ای غشاء استفاده شده است.

در طراحی سازه پارچه ای یک مهندس و طراح خوب ضروری است به نوع و گونه ای طرح و فرم را انتخاب نماید که بتوان از ماهیت و ذات سازه ای غشاء چادری بهره جست. همانگونه که در صنعت ساختمان برای مکانی که تیرآهن 14 جوابگو احتیاج است و رفتن به سمت استفاده از تیرآهن 16 به نوعی اسراف محسوب میشود. در صنعت سازه چادری نیز به همین صورت می باشد. سازه چادری ای مقرون به صرفه است که مصرف سازه فولادی در آن به حداقل ممکن رسیده باشد.

طرح های مخروطی و زین اسبی جزء مقرون به صرفهترین طرحهای سازه چادری محسوب می شوند به این علت که تقریباً مصرف سازه فولادی و کارمزد ساخت آن در این طرحها به حداقل میرسد . این در حالیست که در طرحهای قوسی یا حتی فلت مقدار مصرف سازه فولادی بالا رفته و بالطبع قیمت تمام شده آن نیز گران تر از نمونه های مخروطی و زین اسبی می باشد.

بازه قیمتی سازه های چادری

در زمان نگارش این خبر (22 دیماه سال هزار و چهارصد شمسی) که قیمت هر دلار 28 هزار تومان میباشد، قیمتسازه چادری را میتوان به توضیح ذیل بیان نمود

  • سازه چادری زین اسبی که فقط 4 ستون دارد با ابعاد تقریبی 6 متر * 6 متر هر مترمربع 2،500،000 ریال تا 3،500،000 ریال با بکارگیری پارچه پلی استر با روکش PVC شرکت مهلر آلمان
  • سازه چادری مخروطی که فقط 1 ستون در میانه دارد با ابعاد تقریبی 6 متر * 6 متر هر مترمربع 2،800،000 ریال تا 3،800،000 ریال با بکارگیری پارچه پلی استر با روکش PVC شرکت مهلر آلمان
  • سازه چادری قوسی که مصرف سازه فولادی آن زیاد است هر مترمربع 3،500،000 ریال تا 4،900،000 ریال با بکارگیری پارچه پلی استر با روکش PVC شرکت مهلر آلمان

اضافه کردن آپشن گالوانایز گرم و پوشش رنگ پودری سازه های فولادی نیز باعث افزایش قیمت خواهد شد

معرفی سازه چادری شرکت آسمانه

برای خرید انواع مختلف سازه چادری می توانید به سایت شرکت آسمانه یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی، اجرا و نصب سازه های چادری با استفاده از تکنولوژی روز جهان و برترین متریال ها و پارچه های دولایه با آدرس اینترنتی http://asemaneh.com مراجعه کنید.

گروه فراوریی آسمانه با 20 سال سابقه درخشان در زمینه فراوری برترین سازه های پارچه ای خدمات خود را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. با مراجعه به سایت شرکت آسمانه می توانید پروژه های اجرا شده به وسیله کارشناسان متخصص و مجرب را مشاهده کنید. جالب است بدانید که اولین پروژه دولایه سازی پارچه ای با قابلیت عایق حرارتی در ایران به وسیله شرکت آسمانه اجرا شده است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1409

به "سازه چادری یک المان مدرن و مقرون به صرفه قیمت در فهرست مصالح 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه چادری یک المان مدرن و مقرون به صرفه قیمت در فهرست مصالح 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید