طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه به روش رستورانی (تور چین)

به گزارش مجله نازلارا، ته چین گوشت یکی از انواع غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می گردد.

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه به روش رستورانی (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ته چین گوشت به همراه بادمجان، یک ترکیب لذیذ در بین غذا های ایرانی است که با بیشتر ذائقه ها همخوانی دارد.

در این مطلب طرز تهیه آن مرحله به مرحله آموزش داده می گردد:

مواد لازم برای 5 نفر

برنج5 پیمانه

بادمجان5 عدد

گوشت چرخ نموده300 گرم

زرده تخم مرغ5 عدد

ماست چکیده5 قاشق غذاخوری

زعفران دم نموده¼ فنجان

زرشک1 پیمانه

پیاز1 عدد بزرگ

نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

روغن و زردچوبهبه اندازه کافی

دستور پخت ته چین گوشت

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان

مرحله اول: برای تهیه ته چین گوشت مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک تابه مناسب به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا پیاز سبک گردد، سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله دوم: در ادامه گوشت چرخ نموده را به تابه اضافه می کنیم و و چند دقیقه تفت می دهیم تا گوشت چرخ نموده تغییر رنگ بدهد. در صورت تمایل می توانیم به جای استفاده از گوشت چرخ نموده از گوشت ریش ریش شده استفاده کنیم.

مرحله سوم: پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد، نصف فنجان آب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت بپزد. در همین حین بادمجان ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به صورت جداگانه در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش امد یک قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه می ریزیم و در ادامه برنجمان را که از قبل خیسانده ایم داخل آب جوش می ریزیم.

مرحله پنجم: پس گذشت 5 تا 7 دقیقه نسبت به نوع برنج، باید آنرا آبکشی می کنیم. حالا داخل یک کاسه بزرگ زرده های تخم مرغ را به همراه ماست، زعفران دم نموده و چند قاشق غذاخوری روغن را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم: در ادامه نصف برنج آبکش شده را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا برنج با مواد کاملا یکدست گردد. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و کف و بدنه آنرا با روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هفتم: در این مرحله مخلوط برنج و زرده های تخم مرغ را ته قابلمه می ریزیم و با کف دست آنرا فشرده می کنیم تا به طور کامل به کف قابلمه بچسبد. حالا گوشت تفت داده شده را به همراه بادمجان های سرخ شده در وسط برنج می چینیم.

مرحله هشتم: در ادامه نصف زرشک را هم با کمی روغن تفت می دهیم و روی گوشت و بادمجان می ریزیم، سپس به جامانده برنج آبکش شده را روی مواد می ریزیم و آنرا با کف دست فشار می دهیم تا سطح برنج کاملا صاف و یکدست گردد.

مرحله نهم: در ادامه اندازهی روغن یا کره هم به صورت پخش روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. حالا اجازه می دهیم ته چین به مدت یک ساعت با حرارت ملایم دم بکشد. در انتها زرشک به جامانده را برای تزیین روی ته چین استفاده می کنیم.

ته چین گوشت در فر

برای تهیه این ته چین خوشمزه در فر ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم گردد. سپس ته چین را در یک ظرف پیرکس آماده می کنیم و چند تکه کره به صورت پخش روی ته چین قرار می دهیم.

حالا روی درب ظرف پیرکس را با فویل آلومینیومی بسیار نازک می پوشانیم، سپس در طبق وسط فر قرار می دهیم تا ته چین آماده گردد. پس از گذشت یک ساعت ته چین ما آماده است و می توانیم آنرا از فر خارج کنیم.

منبع: فرادید
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1572

به "طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه به روش رستورانی (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه به روش رستورانی (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید