طرز تهیه فراپه طالبی یک نوشیدنی تابستانی خوش طعم

به گزارش مجله نازلارا، فراپه طالبی یک نوشیدنی شیرین و سرد متشکل از یخ، طالبی، بستنی یا شکر است که در شیکر یا میکسر با هم مخلوط می شوند. طرز تهیه فراپه طالبی ساده اما طعم آن بی نظیر است.

طرز تهیه فراپه طالبی یک نوشیدنی تابستانی خوش طعم

خبرنگاران | سرویس آشپزی - فراپه میوه یک نوشیدنی سرد و مخلوطی از یخ و پوره میوه است که معمولا روی آن را با خامه فرم گرفته تزئین می نمایند. فراپه در ابتدا با قهوه درست می شد، ولی امروزه فراپه با انواع میوه ها نیز تهیه و سرو می گردد. کلمه فراپه از لغت فرانسوی Frapper به معنای زدن، مخلوط کردن و یا شیک کردن گرفته شده است. با نزدیک شدن به فصل تابستان میل به دسر های خنک و شیرین افزایش پیدا می نماید و به خصوص با وجود میوه هایی مثل طالبی، گرمک، هندوانه و … می توان انواع فراپه های خوش طعم را تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه فراپه طالبی و تاریخچه ای از اولین فراپه را خواهید خواند.

طرز تهیه فراپه طالبی

مواد لازم (برای دو نفر)
طالبی300 گرم
شیر1 پیمانه
بستنی وانیلی1 پیمانه
یخ3/4 پیمانه
تکه های طالبی یا گیلاس برای تزئین کمی
خامه فرم گرفته برای تزئین کمی

زمان لازم برای آماده سازی 20 دقیقه

دستور تهیه

  • ابتدا طالبی را نصف نموده و تخمه های آن را جدا کنید، سپس آن را پوست بگیرید و به تکه های کوچک برش بزنید.
  • سپس طالبی های تکه شده را همراه با شیر، یخ و بستنی داخل مخلوط کن یا شیکر بریزید و با دور متوسط هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و به حالت پوره در آیند.
  • مخلوط آماده شده را در لیوان بریزید ولی کمی از سر لیوان را برای تزئین با خامه و میوه خالی بگذارید.
  • اکنون روی لیوان را با کمی خامه فرم گرفته و تکه های میوه مثل طالبی تکه شده یا گیلاس تزئین کنید.

فراپه طالبی شما آماده سرو است … نوش جان …

تاریخچه ای از فراپه

فراپه یک نوع نوشیدنی یخی است که اغلب با شیر، بستنی، یخ و انواع میوه ها درست می گردد. اولین فراپه ها با قهوه درست می شدند و بعد ها فراپه چای، آبمیوه و یا حتی فراپه شکلات هم تهیه شد. در سال 1957 یکی از کارکنان شرکت نستله در یونان به دنبال راهی برای تهیه یک نوشیدنی با قهوه فوری بود که به خاطر در دسترس نبودن آب جوش مجبور به استفاده از آب سرد و تکه های یخ شد و در واقع نوعی از فراپه با استفاده از قهوه فوری در یونان اختراع شد. با گذر زمان این طرز تهیه گسترش یافت و در تمام کافی شاپ های یونان تهیه و ارائه شد. به همین دلیل است فراپه ای که امروزه در بیشتر کشور های جهان استفاده می گردد با قهوه فوری یونان تهیه می گردد. پس از مدتی نوعی دیگر از فراپه از مخلوط شکر، اسپرسو و یخ را تهیه کردند. در واقع فراپه در نوع اصلی خود بدون بستنی و طعم دهنده اصلی آن قهوه بوده است.

سخن پایانی

پیشنهاد می کنیم که حتما این دسر خوشمزه را در منزل برای خود و خانواده درست کنید و از خواص طالبی و طعم بی نظیر آن لذت ببرید. توجه کنید که اگر دوست دارید دسر غلیظ تر گردد می توانید از طالبی یخ زده استفاده نموده و در صورت نداشتن بستنی می توانید به مواد شکر اضافه کنید. اگر تجربه یا پیشنهادی برای تهیه این دسر و بهتر شدن طعم و مزه آن دارید آن را با ما و دیگر مخاطبان در بخش ارسال نظر در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1117

به "طرز تهیه فراپه طالبی یک نوشیدنی تابستانی خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فراپه طالبی یک نوشیدنی تابستانی خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید