فاطمی امین: تا 1404 صادرات لوازم خانگی 2 برابر واردات می گردد

به گزارش مجله نازلارا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اهداف در بخش لوازم خانگی تا سال 1404 دو برابر اندازه واردات فعلی این صنعت، صادرات خواهیم داشت.

فاطمی امین: تا 1404 صادرات لوازم خانگی 2 برابر واردات می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا فاطمی امین روز شنبه در نشست هم اندیشی با فراوریکنندگان لوازم خانگی و آنالیز اهداف و برنامه های این صنعت گفت: آمار ها نشان می دهد که مقدار صادرات فراوریات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات در این بخش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که سال آینده شاهد رشد 50 درصدی صادرات نسبت به واردات باشیم، اعلام کرد: تراز مناسب در واردات و صادرات لوازم خانگی در سال 1402 هدف بعدی در این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه برخلاف رشد فراوری در لوازم خانگی نسبت صادرات به واردات قابل دفاع نیست، اضافه کرد: این فرایند باید تا سال 1404 به رشد دو برابری صادرات نسبت به واردات منتج گردد.

وزیر صنعت با بیان اینکه در تنوع و مقدار فراوریات لوازم خانگی در صندلی مناسبی قرار گرفته ایم، تاکید نمود: باید توجه کرد که جهت رشد و توسعه فراوریات ادامه پیدا کند و دچار روزمرگی در این زمینه نرسیم.

وی با بیان اینکه بنگاه ها باید در برنامه ها با وزارتخانه هم اندیشی داشته باشد، توضیح داد: هر بنگاه باید اهدافی را بر عهده بگیرند تا در بخش کلان وزارت صنعت مدیریت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1276

به "فاطمی امین: تا 1404 صادرات لوازم خانگی 2 برابر واردات می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاطمی امین: تا 1404 صادرات لوازم خانگی 2 برابر واردات می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید