ماست پروبیوتیک یعنی چه؟

به گزارش مجله نازلارا، پروماس یا ماست پروبیوتیک، یک فرآورده لبنی نو است که به فراوری رسیده و در واقع این محصول نوعی ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه تنها می توان از مزایای ماست بهره برد بلکه می توان باکتری های مفید و لازم بدن را هم از این طریق تامین کرد. این فرآورده نو لبنی بعد از معرفی نوشیدنی به نام کفیر به منظور افزایش سطح سلامت جامعه به فراوری رسید و طی نشست خبری و با حضور خبرنگاران رسانه های خبری معرفی گردید.

ماست پروبیوتیک یعنی چه؟

ماست پروبیوتیک یعنی چه؟

پروماس یا ماست پروبیوتیک، یک فرآورده لبنی نو است که به فراوری رسیده و در واقع این محصول نوعی ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه تنها می توان از مزایای ماست بهره برد بلکه می توان باکتری های مفید و لازم بدن را هم از این طریق تامین کرد. این فرآورده نو لبنی بعد از معرفی نوشیدنی به نام کفیر به منظور افزایش سطح سلامت جامعه به فراوری رسید و طی نشست خبری و با حضور خبرنگاران رسانه های خبری معرفی گردید.

دکتر حسن جودکی، معاون کیفیت و مسوول تحقیق و توسعه شرکت پگاه تهران در این گفتگوی خبری گفت: پروبیوتیک ها از مهم ترین عواملی هستند که می توانند مقاومت بدن را افزایش داده و شرایط را برای مبارزه با میکروب ها و باکتری های مضر فراهم آورند. دکتر حسن جودکی در ادامه افزود: بازار ماست های پروبیوتیکی در سراسر دنیا رشد محسوسی داشته و طبق گزارش های موجود بخش قابل توجهی از ماست های عرضه شده حاوی باکتری های پروبیوتیکی است. امروزه سهم بازار ماست پروبیوتیک در کشورهای اروپایی بین 5 تا 20 درصد بازار برآورد شده است و در فرانسه هم 10 درصد ماست ها پروبیوتیک هستند.

پروبیوتیک ها را جدی بگیرید

معاون کیفیت شرکت شیر پگاه تهران ادامه داد: باید مصرف پروبیوتیک ها را جدی گرفت چرا که با استفاده از باکتری های مفید می توان بعضی بیماری ها را درمان نموده و حتی از بروز بیشتر بیماری ها جلوگیری کرد. پروبیوتیک ها تاثیرات شگرفی بر تقویت سیستم ایمنی بدن داشته و با این ویژگی می توانند بدن را در مقابل بیماری هایی مقاوم نمایند. ضمن اینکه با مصرف این نوع فرآورده ها می توان با بیشتر بیماری های دستگاه گوارشی خداحافظی کرد.

دکتر جودکی ادامه داد: پروماس در دمایی بین 38 تا 45 درجه سانتی گراد تهیه می گردد. باکتری های مفید موجود در این نوع ماست، در فراوری ترکیبات مورد احتیاج بدن مانند ویتامین ها و اسید های آلی نقش موثری بر عهده دارند و می توانند باکتری های مضر را از بین ببرند. استفاده از میکروب های زنده برای افزایش سطح سلامت انسان موضوع نوی نیست و از سال ها پیش مواد تخمیری به خصوص فرآورده های لبنی حاوی میکروب زنده مفید مانند ماست، دوغ، پنیر و... از سوی مردم مورد استفاده قرار می گرفت. وی با اشاره به قیمت این فرآورده گفت: لبنیات پروبیوتیکی در بیشتر کشورهای دنیا در حدود سه برابر قیمت نوع معمولی آن به فروش می رسند اما شرکت پگاه پروماس را با قیمتی تقریبا دو برابر قیمت ماست های معمولی ارایه می دهد. البته قیمت این محصول در مقایسه با ماست های دیگر شرکت ها چندان بالا نیست.

معاون کیفیت شرکت شیر پگاه تهران ادامه داد: در صورتی که دولت برای محصولات پروبیوتیکی یارانه در نظر بگیرد، به طور قطع استقبال مردم از این نوع محصولات لبنی افزایش خواهد یافت و این امر هم در نهایت به افزایش سلامت جامعه منجر خواهد شد. وی افزود: استفاده از این محصول، جذب کلسیم و کاهش خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان، جلوگیری از بروز برفک دهان، درمان سنگ های کلیه، جلوگیری از ابتلا به یبوست در افراد مسن، جذب و ساخت ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B، هضم لاکتوز در روده و درمان بیماری های گوارشی را در پی دارد، از این رو استفاده از این محصول به تمامی اقشار جامعه توصیه می گردد.

مسوول تحقیق و توسعه شرکت شیر پگاه تهران ادامه داد: این شرکت پیش از این نوشیدنی به نام کفیر را فراوری کرد که این نوع دوغ هم حاوی مقادیر بسیار زیادی باکتری های مفید و ضروری بدن است. البته قصد داریم تا اوایل سال آینده آب میوه پروبیوتیک را هم به بازار عرضه کنیم تا کلیه افراد جامعه با هر سلیقه و ذایقه ای از این نوع محصولات بی نصیب نمانند.

شیرخشک یا آب در هیچ یک از محصولات لبنی وجود ندارد

دکتر محمدحسن واسفی، مدیر عامل شرکت شیر پگاه تهران هم در مورد ویژگی های تغذیه ای کفیر و پروماس گفت: این مواد به اسم منبع غنی از ویتامین K، کلسیم و پتاسیم محسوب می شوند و حاوی مقادیر زیای میکروارگانیسم های مفیدی هستند که به تعادل زیست بوم داخلی بدن کمک می بخشد. وی افزود: این مواد پروبیوتیکی منبع پروتئین بوده و حاوی تعداد زیادی از اسید های آمینه ضروری برای سلامت بدن هستند. تریپتوفان از جمله این اسید های آمینه محسوب می گردد که موجب جذب و ذخیره کلیسیم و مهمیم می گردد و در نهایت به تقویت سیستم عصبی منجر می گردد. مدیرعامل شرکت شیر پگاه تهران ادامه داد: نوشیدن کفیر و استفاده از پروماس در وعده های غذایی موجب بهبود بیماری های همانند سرماخوردگی، بیماری های عفونی، ایدز، سرطان، اسهال و مسائل روده، زخم معده و بعلاوه بالا بودن کلسترول و فشار خون می گردد. وی در ادامه، اضافه شدن آب به شیر و دیگر فرآورده های لبنی یا استفاده از شیرخشک در بعضی محصولات را شایعه دانست و گفت: تنها اتفاقی که برای شیر خام می افتد، کاهش چربی موجود در آن و رساندن آن به 5/2 درصد چربی است. نه آبی به شیر اضافه می گردد و نه اینکه از شیر خشک در آب حل شده به جای شیر استفاده می گردد. ساخت و تهیه شیر خشک به مراتب سخت تر و پرهزینه تر از خرید شیر خام است، ضمن اینکه دستگاه های تهیه شیر خشک هم گران قیمت و پیشرفته هستند. اینجا فقط شیر عاری از میکروب شده و از چربی آن کاسته می گردد.منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1242

به "ماست پروبیوتیک یعنی چه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماست پروبیوتیک یعنی چه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید