نظام آموزشی پاکستان ظرف یک سال یکسان سازی می شود

به گزارش مجله نازلارا، وزیر تحقیقات پاکستان از یکسان سازی مواد آموزشی به دانش آموزان تا مقطع دیپلم خبر داده و اعلام نمود: تمام کتب توسط دولت فدرال انتخاب خواهند شد.

نظام آموزشی پاکستان ظرف یک سال یکسان سازی می شود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر. وای نیوز، فواد چوهدری وزیر تحقیقات و فناوری پاکستان گفت: از سال آینده نظام آموزشی تا مقطع دیپلم یکسان سازی خواهد شد.

وی شرح داد: این تصمیم در تمام ایالت ها و مدارس اعم از دولتی و غیر دولت اجرا خواهد شد و تدوین کتب نیز توسط دولت فدرال انجام می شود.

فوادچوهدری ضمن انتقاد از یکسان نبودن کتب درسی در ایالت های مختلف گفت: این بی عدالتی در حق دانش آموزان است که آموزه های آنها با هم تفاوت دارد.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: سال تحصیلی 2021 اولین سالی است که تمام دانش آموزان پاکستانی یک نظام آموزشی واحد و معین دارند.

وی اضافه کرد: با وجود تمام تفاوت های میان اقوام و ایالت های مختلف یکسان بودن نظام آموزشی عدالت را افزایش می دهد.

فوادچوهدری تاکیدکرد: بسیاری از مسائل فعلی در نظام آموزشی پاکستان پس از یکسان سازی حل خواهد شد و والدین نیز به این حقیقت مهم پی می برند.

وی در خصوص معاهده صلح افغانستان نیز اعلام نظر کرده و گفت: طرفین معاهده از نقش کلیدی و محوری پاکستان سخن گفته و از اسلام آباد تمجید کردند.

وزیر تحقیقات پاکستان به مسائل اخیر هند نیز پرداخته و کشتار مسلمانان بی دفاع توسط نظامیان مسلح را محکوم کرد.

گفتنی است در پاکستان مدارس تا مقطع دیپلم آزادی نسبی دارند و می توانند نمره کتبی که خود انتخاب می کنند را به دانش آموزان آموزش دهند. این نحوه آموزش در برخی مدارس مسائلی به همراه می آورد و باعث ضعیف شدن آموزش می شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 288

به "نظام آموزشی پاکستان ظرف یک سال یکسان سازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام آموزشی پاکستان ظرف یک سال یکسان سازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید