وزیر اقتصاد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان تشکیل می گردد

به گزارش مجله نازلارا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری خود به عنوان سخنگوی مالی دولت به تشریح اقدامات دولت در زمینه مالی پرداخت.

وزیر اقتصاد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان تشکیل می گردد

به گزارش فارس، وزیر اقتصاد گفت: طی سال های گذشته 7 کمیسیون مشترک و 20 سند تجاری بین ایران و عربستان مبادله شد. البته سقف تجارت ما 800 میلیون دلار را ثبت نموده است، اما با توجه به اراده دو طرف برای از سرگیری تعاملات، تأسیس اتاق مشترک ایران و عربستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در اواخر اردیبهشت به جده سفر خواهم کرد و با همتای عربستانی ملاقات خواهم کرد اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت در پی تهیه نقشه راه توسعه تجارت با عربستان است که به زودی نهایی خواهد شد. بر اساس هدف گذاری اجرا شده احیای روابط در سطح یک میلیارد دلار است و در مراحل بعدی این عدد بالاتر خواهد رفت. در سال های 98، 99 و 1400 تجربه تعامل تجاری صفر را هم با عربستان داشتیم.

در سال 1401 صادرات 15 میلیارد دلاری داشتیم، اما واردات همچنان صفر بود؛ بنابراین امیدوار هستیم که هدفگذاری یک میلیارد دلاری رخ دهد. امیدواریم از ظرفیت بانک توسعه اسلامی (که کشور ما هم به عنوان یکی از اعضای موثر در آن حضور داشته است) استفاده کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1666

به "وزیر اقتصاد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید