پذیرش حدود نیم میلیون نفر در گرم خانه های مرکز

به گزارش مجله نازلارا، تهران (پانا) - در فصل سرد سال در گرمخانه های مرکز به صورت میانگین بین 1800 تا 2 هزار مددجو پذیرش شدند، در سال گذشته، 567 هزار و 503 نفر شب خدمت در گرمخانه ها ارائه شده و در 9 ماهه سال جاری، 485 هزار و 509 نفر در شب پذیرش شدند.

پذیرش حدود نیم میلیون نفر در گرم خانه های مرکز

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سعید شرف دوست معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از تمهیدات اندیشیده شده در گرمخانه ها با توجه به شیوع سویه نو کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به الان کوشش شده که تمام پروتکل های بهداشتی در گرمخانه ها رعایت گردد و تا به حال حتی یک مورد ابتلا به کرونا درمیان مددجویان گرمخانه ها نداشتیم.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجویان در ابتدای ورود به گرمخانه های کوچکتر به وسیله مددکاران و در گرمخانه های بزرگتر به وسیله پزشکان بررسی جسمانی خواهند شد، بیان کرد: اگر مددجویان علائم مشهودی نداشته باشند، براساس خوداظهاری پذیرش می شوند و اگر هم علائم خاصی داشته و اعلام نمایند، به مرکز سامانسرای خاورشهر منتقل و در آن مرکز قرنطینه می شوند تا بهبود پیدا نموده و ترخیص شوند.

شرف دوست با بیان اینکه در فصل سرد سال در گرمخانه های مرکز به صورت میانگین بین هزار و 800 تا 2 هزار مددجو پذیرش شدند، از آمار کلی پذیرش سال گذشته و جاری اطلاع داد: در سال گذشته، 567 هزار و 503 نفر شب خدمت در گرمخانه ها داشتیم و در 9 ماهه سال جاری نیز، 485 هزار و 509 نفر در شب پذیرش داشتیم و براساس آمار 90 درصد مددجویان در گرمخانه ها آقا و 10 درصد خانم هستند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه در مجموع در تهران 20 گرمخانه شامل 16 مرکز ویژه مردان و 4 مرکز ویژه زنان داریم، اضافه نمود: در حال حاضر 2 هزار و 40 تخت داریم و از این آمار حدود 300 تخت مخصوص بانوان و مابقی مخصوص آقایان است.

شرف دوست در پاسخ به این سوال که آیا طرح اتوبوس خوابی از سطح شهر جمع خواهد شد یا خیر؟ گفت: شب ها اتوبوس ها در نقاطی از شهر مستقر هستند و مددکاران ما با مشاوره به مددجویان مستقر در اتوبوس، افراد را به واسطه گشت به گرمخانه ها ارجاع می دهند.

او بعلاوه تاکید نمود که اتوبوس ها در زمان کوتاهی مستقر هستند و در حال برنامه ریزی هستیم که شرایط بهتری برقرار گردد و اتوبوس ها جمع آوری شوند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید نمود: از این اتوبوس های شهری برای تردد در سطح شهر استفاده نمی گردد و فقط شب ها برای اسکان استفاده می شوند و در کوشش هستیم که به یاری مددکاران همه این افراد را در گرمخانه ها اسکان دهیم.

او ادامه داد: خروج از گرمخانه از 12 تا 6 صبح ممنوع است و افراد قبل از 12 شب می توانند از گرمخانه خارج شوند، اما برای ورود باید مجددا پروتکل های گرمخانه مانند استحمام و تعویض لباس را انجام دهند، بنابراین به علت اینکه انجام این مراحل برای آنها سخت خواهد بود، به گرمخانه ها مراجعه نمی نمایند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند، ممکن است بیماری در گرمخانه ها اپیدمی گردد، اضافه نمود: اگر تا به حال ابتلا به کرونا و بیماری های دیگر را نداشتیم، فقط به خاطر رعایت بهداشت است.

شرف دوست در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری برنامه ای برای همکاری با پلیس برای ساماندهی معتادان متجاهر دارد یا خیر؟ گفت: شهرداری تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر برنامه دارد و قرار است تمام افراد دارای منع پذیرش، ساماندهی و برای فرایند درمانی آنها نیز برنامه ریزی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1426

به "پذیرش حدود نیم میلیون نفر در گرم خانه های مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش حدود نیم میلیون نفر در گرم خانه های مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید