پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد

به گزارش مجله نازلارا، استاندار لرستان گفت: بر اساس تصویب ستاد ملی کرونا به دلیل جهش مجدد بیماری کرونا سال جاری پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد.

پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد

به گزارش خبرنگار ، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس منوط به رعایت شیوه نامه بهداشتی است.

استاندار لرستان با اشاره به آنالیز آخرین شرایط کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا در استان، اضافه نمود: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه حضور دانش آموزان در مدرسه با رعایت شیوه نامه بهداشتی بوده است.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، گفت: سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری مراسم اربعین چه به شکل پیاده روی به سمت عراق و چه در داخل کشور کاملاً منتفی است.

او اعلام کرد: این تصمیم براساس شرایط بیماری کرونا چه در کشورایران و چه در کشور عراق توسط ستاد ملی مبارزه با بحران کرونا گرفته است.

خادمی با اشاره به آنالیز فرایند شیوع بیماری در استان های مختلف کشور، گفت: متاسفانه یکی از استان هایی که در چند روز اخیر جهش مجددی در تعداد بستری ها داشته است استان لرستان است.

او توضیح داد: این نشان می دهد احتمالا در مقطعی مراعات مردم کم شده و امروز آثار آن را مشاهده می کنیم و ضروری است مردم خیلی بیشتر از جا های دیگر رعایت نمایند.

خادمی با بیان اینکه این رشد خطرناک است اضافه نمود: با توجه به اینکه به فصل پائیز نزدیک می شویم و در آن ایام ویروس آنفولانزا نیز شیوع پیدا می نماید، مقارن شدن این دو ممکن است فرایند سلامت جامعه را با مشکل بیشتری روبرو کند که خوشبختانه پیشگیری از آنفولانزا و کرونا بر هم منطبق هستند.

استاندار لرستان در خاتمه از مردم خواست تا با رعایت فاصله لازم، زدن ماسک و عدم حضور در اجتماعات از این دو خطر عظیم فاصله بگیرند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 648

به "پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی اربعین برگزار نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید